Rumoer bij lancering van je site

12 januari 2007, 10:37

In november vorig jaar lanceerden wij het nieuwe design van Marketingfacts. Door gedurende een aantal uren te doen alsof Marketingfacts was gehackt, wisten we de nodige rumoer rondom ons merk te creeren. Verschillende sites schreven dat Marketingfacts was gehackt en de voicemail van Marco stond compleet vol. De meningen over de aktie zelf waren verdeeld, maar da’s misschien wel juist een indicatie van succes.

Via de lijst werden we gewezen op een iets andere manier om rumoer te creeren bij het lanceren van je site. Dit keer van het Belgische webdesign bureau group94. Ik heb er in elk geval erg om moeten lachen, maar ongetwijfeld zijn er mensen die de humor er niet van in zien. Iemand op de vrijdagmiddag nog een inspirerend voorbeeld om het lanceermoment van je nieuwe site publicitair maximaal uit te nutten?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Linda

    Ge-wel-dig! Alleen omdat het een filmpje is zou ik, als ik dit niet via MF zou weten maar gewoon op de website van hen zou komen, meteen wegklikken omdat het anders te lang duurt voor je doorhebt wat er precies aan de hand is, maar dat kan aan mij liggen. Erg leuk in elkaar gezet en bedacht maar inderdaad: vele zullen de humor niet ziet. Ach ja smaken verschillen, gelukkig.


    12 januari 2007 om 11:34
    jeroenmirck

    Ik zou gewoon een flatscreen-tv aanbieden voor 99 euro…… 😉

    Wat altijd werkt: een rechtzaak. “Cisco vecht domeinnaam http://www.iphone.com aan.”

    Reken maar dat er dan heel veel mensen even een kijkje komen nemen…

    Na hoeveel minuten wordt dat Group94-filmpje trouwens leuk? Ik ben al afgehaakt.


    12 januari 2007 om 13:41
    evroekel

    @Jeroen: Aan de andere kant. Ik had altijd een goede indruk van Cisco, maar Apple dwarsliggen op deze wijze vind ik wat minder en ik ben niet eens een fan van Apple.

    Flatscreens aan bieden voor 99 euro in je voor aankondiging en het dan voor beperkt aantal mensen ook echt doen, werkt zeker goed op dit moment.


    12 januari 2007 om 13:54
    Lucas

    Hoe zou ik wat rumoer kunnen veroorzaken over het lanceren van m’n “Movie” bot, buddy@mrmovie.nl ? 😉


    12 januari 2007 om 14:33
    Diederik Heinink

    erg goed!


    12 januari 2007 om 15:32
    Bjorn Franke

    Erg goed. Ik kwam stomtoevalig vanmorgen bij Group94 en ik bleef hangen en geloofde het zelfs even. Ik ben soms misschien een beetje te goedgelovig wat dat betreft. Maar ik ben benieuwd of het na 4 herhaalbezoeken nog leuk is.


    12 januari 2007 om 19:53
    jeroenmirck

    Nog maar eens naar dat Group94-filmpje gekeken: haha, ze hadden te veel projecten, dus is er (nog) geen eigen nieuwe site. Die hoor je vaker. Het beepje is een leuk grapje, maar voor de rest? Sorry jongens, blijkbaar vinden mensen hier deze grap wel heel erg snel ‘geniaal’. Zouden klanten daar ook zo over denken?


    13 januari 2007 om 12:14
    evroekel

    @Jeroen: Klanten hebben er (denk ik) geen probleem mee de site van group94 nog niet live staat, zolang hun eigen project bij group94 maar geen gevaar loopt. En dat lijkt hier niet het geval gezien het feit dat ze een aantal andere projecten wel hebben opgeleverd.

    Beetje zelfspot mag denk ik wel. Het huis van de schilder zelf is vaak ook het slecht geschilderd, terwijl dat niets zegt over de kwaliteit van zijn schilderwerk. Hij legt de prioriteit echter keer op keer bij een ander. Die schilder mag daar de humor zelf ook wel eens van inzien. Niets mis mee.

    Maar goed. De grap heeft jou gewoon niet te pakken. Kan gebeuren en een toelichting/uitleg maakt de grap niet beter 😉


    13 januari 2007 om 14:59
    jeroenmirck

    Nee, de grap had me inderdaad niet te pakken. Ik snap heus wel de lol van een webbureau dat zijn eigen website niet op orde heeft, maar ik vond het niet grappig (genoeg). Madam krijgt aan het begin een klap op haar hoofd, dus dacht ik aanvankelijk dat ik naar zo’n onthoofdingsvideo van Al Qaeda zat te kijken….


    14 januari 2007 om 10:37
    Rogier

    Helemaal met Jeroen eens, het begin leek mij sterk op een ontvoeringsfilmpje. Het duurt wat te lang voordat de grap duidelijk is. Wel origineel, en daar is veel voor te zeggen bij zo’n bureau.

    De website (enword-doc) van Habbekratis is genieten.


    14 januari 2007 om 11:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!