• Mobile
    wordt gesponsord door

Discovery Channel toont succesverhaal iPod

Discovery Channel toont succesverhaal iPod

Discovery Channel heeft in de Verenigde Staten een 45 minuten durende documentaire uitgezonden over het ontstaan en de geschiedenis van de iPod. In het programma wordt beschreven hoe Steve Jobs' terugkeer naar Apple leidde tot het ontstaan van de iMac en de iPod. Discovery Channel interviewt in het programma diverse mensen die betrokken waren bij de ontwikkeling van de iPod en iTunes en toont historische beelden uit keynote speeches van Steve Jobs.

Ruim vijf jaar na de introductie is de iPod (70.000.000+ verkocht) samen met iTunes en de iTunes Store (1.500.000.000+ liedjes verkocht) uitgegroeid tot de meest populaire muziekspeler ter wereld. Via Macwereld.nl


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Mooi om te zien dit. Er zit zoveel denkwerk achter de iPod, ik ben echt verbaasd hoe je zoiets voor elkaar kan krijgen.

    geplaatst op
  • Damn, ik denk voor het naar bed gaan nog ff een filmpje kijken. Blijkt het een video van 43 minuten te zijn. Morgenvroeg nog maar eens kijken ;-)

    geplaatst op
  • Gaaf, Paul!

    geplaatst op
  • Tussen 11:50 en 15:20 in de documentaire op Google Video (o.a. gelinkt op digg) is jammer genoeg een "still" te zien. Een mirror in Quicktime formaat vertoont helaas hetzelfde probleem.

    geplaatst op
  • Paul, bedankt voor de tip! Interessant om het verhaal in zijn geheel te zien. Daarnaast mooie zondag-vulling...

    geplaatst op
  • In de Wired van november staat een mooi verhaal over de ontwikkeling van de iPod. Gaat meer in op de ontwikkeling van het apparaat. Het is geschreven door Steven Levy, die ook in deze docu naar voren komt

    geplaatst op
  • Thanks! Erg leuk om te zien.

    geplaatst op
  • Leek me interessant maar blijkt een beetje een slap (promo) verhaal. In tegenstelling wat er een beetje gesuggereerd wordt is Apple natuurlijk niet de uitvinder van de portable MP3 speler, het schijnt dat Steve Jobs erg onder de indruk van de Rio was en er meteen zelf eentje wilde maken. Daarnaast vraag ik me af wat nu precies die iPod zo begerenswaardig maakt, waarom zijn al die andere brands met al hun topontwerpers al die jaren niet in staat geweest iets vergelijkbaars te ontwikkelen?
    Blijft wel bijzonder hoe 1 man zo goed lijkt aan te voelen wat de consument wilt. Niks marktonderzoek, gewoon gevalletje n=1.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.