Discovery Channel toont succesverhaal iPod

6 januari 2007, 22:05

Discovery Channel heeft in de Verenigde Staten een 45 minuten durende documentaire uitgezonden over het ontstaan en de geschiedenis van de iPod. In het programma wordt beschreven hoe Steve Jobs’ terugkeer naar Apple leidde tot het ontstaan van de iMac en de iPod. Discovery Channel interviewt in het programma diverse mensen die betrokken waren bij de ontwikkeling van de iPod en iTunes en toont historische beelden uit keynote speeches van Steve Jobs.

Ruim vijf jaar na de introductie is de iPod (70.000.000+ verkocht) samen met iTunes en de iTunes Store (1.500.000.000+ liedjes verkocht) uitgegroeid tot de meest populaire muziekspeler ter wereld. Via Macwereld.nl

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

7 Reacties

    Jerry

    Mooi om te zien dit. Er zit zoveel denkwerk achter de iPod, ik ben echt verbaasd hoe je zoiets voor elkaar kan krijgen.


    6 januari 2007 om 23:18
    media

    Damn, ik denk voor het naar bed gaan nog ff een filmpje kijken. Blijkt het een video van 43 minuten te zijn. Morgenvroeg nog maar eens kijken 😉


    6 januari 2007 om 23:23
    Polle

    Gaaf, Paul!


    6 januari 2007 om 23:37
    ralphbom

    Paul, bedankt voor de tip! Interessant om het verhaal in zijn geheel te zien. Daarnaast mooie zondag-vulling…


    7 januari 2007 om 09:35
    Marieke V

    In de Wired van november staat een mooi verhaal over de ontwikkeling van de iPod. Gaat meer in op de ontwikkeling van het apparaat. Het is geschreven door Steven Levy, die ook in deze docu naar voren komt


    7 januari 2007 om 10:38
    Roi

    Thanks! Erg leuk om te zien.


    7 januari 2007 om 18:18
    Jerome B

    Leek me interessant maar blijkt een beetje een slap (promo) verhaal. In tegenstelling wat er een beetje gesuggereerd wordt is Apple natuurlijk niet de uitvinder van de portable MP3 speler, het schijnt dat Steve Jobs erg onder de indruk van de Rio was en er meteen zelf eentje wilde maken. Daarnaast vraag ik me af wat nu precies die iPod zo begerenswaardig maakt, waarom zijn al die andere brands met al hun topontwerpers al die jaren niet in staat geweest iets vergelijkbaars te ontwikkelen?

    Blijft wel bijzonder hoe 1 man zo goed lijkt aan te voelen wat de consument wilt. Niks marktonderzoek, gewoon gevalletje n=1.


    8 januari 2007 om 07:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief