iPod introductie presentatie uit 2001

19 april 2006, 16:11

Een oude presentatie van de iPod-introductie (nog voordat het een succes werd).

Arash Rahmani
Digitaal strateeg bij Rahmani.nl

Als digitaal strateeg help ik organisaties om online meer groei te realiseren. Mijn eerste contact met online marketing was in 1994 toen ik mijn eigen BBS lanceerde en deze door middel van cd’s en andere BBS systemen ging promoten. Tegenwoordig focus ik me op digitaal strategie en informatiebeveiliging vanuit een breder perspectief. Ik geloof dat er één rode draad moet lopen door de offline en online activiteiten. Informatiebeveiliging dient onderdeel van de processen en cultuur te zijn. Helaas gebeurt dit nog steeds niet bij veel bedrijven.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Paul van Veenendaal

    5 jaar later hebben 42 miljoen mensen ook een iPod in hun broekzak en heeft Apple driekwart van de markt voor draagbare mediaspelers in handen.

    De concurrentie is echter toegenomen, waarbij er veel imitatie iPod’s zijn. Maar de grootste concurrent blijft toch Sony met hun Sony Walkman en PSP. Kleinere (mogelijke) concurrenten: Nokia, Microsoft, Creative, Medion

    De vraag is wanneer Apple zich gaat begeven op de lucratieve gamemarkt, met bijv. een GamePod?


    19 april 2006 om 17:02
    ben

    Meest boeiende van de presentatie is natuurlijk dat Steve de key succes factor, het DESIGN, slechts op het laatst kort noemt. Hij praat vooral over de functionaliteit van de Ipod, terwijil dat voor zeker 41,5 miljoen ipod gebruikers secundair is.


    19 april 2006 om 17:41
    evroekel

    Vergeet niet dat het hier (blijkbaar) om 2001 gaat. In die context blijf ik het een boeiende presentatie vinden. Iedereen kent nu het succes van iPod en vind dat doodnormaal, maar da’s achteraf.


    20 april 2006 om 15:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!