• Mobile
    wordt gesponsord door

Vuurwerkcampagne dit jaar vooral op internet

Vuurwerkcampagne dit jaar vooral op internet

Eerder deze week is de jaarlijkse vuurwerkcampagne van de Stichting Consument en Veiligheid (bureau: TEQUILA\) van start gegaan.

Om de doelgroep (jongeren tussen 13 en 19 jaar) te bereiken wordt in tegenstelling tot voorgaande jaren vooral internet ingezet als medium. De basis van de campagne bestaat uit vier eenvoudige Chinese filmpjes die jongeren tips geven hoe je vuurwerk veilig moet afsteken. De tips worden gegeven door iemand met verstand van zaken: dè Chinese vuurwerkmaker Li-Kung Lee. De beste man spreekt echter alleen Mandarijn en daarom moet uit zijn gebaren en mimiek worden opgemaakt wat hij precies bedoelt. De filmpjes worden afgesloten met de volgende Chinese pay off (en Nederlandse ondertiteling): Veel geluk in het Jaar van het Varken.

De filmpjes zijn te vinden op www.chinesefireworks.cn waarbij goed gebruik is gemaakt van YouTube (samen inmiddels meer dan 100.000 keer bekeken). Op de website is ook een verwijzing te vinden naar zijn Hyves-profiel (inmiddels 440 vrienden). Naast YouTube en Hyves, wordt Chinesefireworks.cn verder gepromoot via (video)banners op MSN, Sugababes en Superdudes, adwords op Google en een 10 seconden spot op MTV.

Een bijna perfect uitgevoerde online campagne dat nu al een succes mag worden genoemd. Ze zijn alleen een klein detail vergeten en dat is het plaatsen van de bijbehorende foto’s op Flickr.com (heb ik maar even voor ze gedaan ;-)


Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Ik vind het nogal raar dat alleen profielensite Sugababes/Superdudes hiervoor wordt benaderd, terwijl er nog een hoop profielensite's zijn die goed bezig zijn.

    Ik vraag me dan ook af hoe ze alle jongeren willen bereiken, door alleen op sb/sd te adverteren. Ik ken een hoop jongerensite's die net zo goed als sb/sd draaien.

    geplaatst op
  • Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook verrast was door de beperkte keuze van sites waarop de (video)banners draaien. Ik denk overigens dat ze naast deze betaalde posities ook sterk hebben ingezet op het virale effect en daarvoor een deel van het budget hebben besteed aan viral seeding.

    Wellicht dat iemand van TEQUILA/ hier iets meer over kan zeggen?

    geplaatst op
  • Emanual, heb net even wat willekeurige sites bekeken maar er zijn meer sites ingezet dan bovengenoemde. Zo vind je ook banners op o.a. de volgende sites:
    http://www.vuurwerkfilmpjes.nl/
    http://vuurwerk.coolbegin.com/

    En (betaalde) links (ingekocht via o.a. testnet.nl) op:
    http://vuurwerk.startpagina.nl/
    http://www.internetwijzer-bao.nl/vuurwerk/
    http://vuurwerk-verkoop.startpagina.nl/

    geplaatst op
  • Marco bedankt voor het uitzoeken. Zo te zien hebben ze inderdaad betaalde links ingekocht via testnet.

    Alleen ik blijf verrast dat de keuze op alleen 1 jongerensite is gevallen. Ik weet uit eigen ervaring, dat een hoop leden die actief zijn op een profielensite, niet actief (geen lid) zijn op een ander profielensite. Het zou dan als je het mij vraag meer resultaat en impact hebben op jongeren, als ze meerdere jongerensite's hadden benaderd.

    Magoed om een lang verhaal kort te maken, ik hoop dat jongeren wijzer worden door de vuurwerkcampagne en voortaan beter gaan nadenken bij het afsteken van vuurwerk.

    geplaatst op
  • Ik heb gelezen dat deze hoofdpersoon daadwerkelijk de eigenaar van een vuurwerkfabriek in China is. Ik hoop van harte dat hij dat ook daadwerkelijk is. En over een tijdje niet blijkt dat het gewoon de opa is van een chinese restauranthouder uit Nederland die ergens op een Amsterdams fabrieksterrein is gefilmd.

    Zo zie je maar weer dat je niet altijd afgerukte ledenmaten hoeft te tonen om toch je boodschap over te krijgen. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk gaat helpen en er minder slachtoffers gaan vallen.

    geplaatst op
  • @Erik
    humor
    nu je het zegt, die bovenste locatie lijkt, als je je ogen een beetje dichtknijpt, wel een beetje op de westergasfabriek
    ik vind het leuke spotjes, subtiel en zonder dat zgn. "killing" shockeffect van de victoria koblenko video

    geplaatst op
  • Het lijkt idd erg veel op het Westergasfabriek terrein. Of hebben ze in China ook stelcon platen met een fietspad ervoor? Wat ik erg grappig vind is dat die site (http://www.chinesefireworks.cn) er niet uitziet. Echt heel lelijk en daarom best authentiek. En wat zegt die kerel nou aan het begin van de filmpjes 2, 3, en 4? Ik versta: "Hee buurman."

    geplaatst op
  • @bastiaan
    haha, leuk
    het is een beetje kesselskramer gehalte, bestaan die nog?

    geplaatst op
  • @Marco en Emanuel:
    De banners draaien ook mee in het Ads United netwerk. Daarin zitten de meeste Amsterdamse studentenverenigingen en ook StuderendAmsterdam.nl

    geplaatst op
  • @Marco: dank voor het speurwerk, beter hadden we het niet uit kunnen leggen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.