Fatima Moreiro de Melo wordt boegbeeld Rabobank

19 december 2006, 05:15

Fatima Moreiro de Melo wordt boegbeeld RabobankFatima Moreiro de Melo volgt Vincent Rietveld, beter bekend als Jochem de Bruin, op als het gezicht van de Rabobank. Vincent had eerder aangegeven te willen stoppen. Eind dit jaar treedt Jochem de Bruin dan ook in het huwelijk met Inger en verhuist naar Zweden. Fatima had als speelster in het Nederland hockeyelftal al een relatie met de Rabobank, maar zal dus nu ook in de commercials verschijnen (voor het eerst op Eerste Kerstdag). Naast Fatima zullen ook andere spelers een prominente rol krijgen zodat men niet te veel afhankelijk wordt van één persoon.

Hoewel Gerrit-Jan Doorneweerd zich eerder dit jaar nog afvroeg hij de enige was die jeuk kreeg bij de zoveelste commercial met Jochem als ideale schoonzoon, bleken vrouwen te vallen voor Jochem de Bruin.

En Gerrit-Jan, vooralsnog tevreden met de opvolgster? 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Geen slechte keuze van Rabo!


    19 december 2006 om 05:43
    Gerrit-Jan Doorneweerd

    Fatima als schoondochter lijkt me uitstekend. Het gaat pas weer mis als ze haar als “ideale” schoondochter gaan presenteren. Er is al genoeg braafheid op het scherm.


    19 december 2006 om 07:28
    Michael Vromans

    @Marco: van Ubachs Wisbrun zul je bedoelen 😉


    19 december 2006 om 08:10
    Mark de kock

    [typische mannenopmerking]

    Kan niet wachten tot de eerste fatimaverleidingsviral wordt geintroduceerd

    [/typische mannenopmerking]


    19 december 2006 om 09:32
    Martijn Hulst

    Ik betwijfel toch of Fatima Moreiro de Melo een slimme zet is van de Rabobank. Een fictief karakter als Jochem de Bruin is soms veel veiliger, omdat je z’n leven naar je ‘marketinghand’ kan zetten. Een misstap van Moreiro de Melo kan direct leiden tot een smet op het blazoen van de Rabobank. Ik verwacht deze misstap echter niet direct.

    Een mijns inziens daarom belangrijker punt is dat als we Moreiro de Melo aan het hockey-en zien op televisie, zij een een t-shirt draagt van haar clubsponsor ABN Amro. Hiermee straalt zij een dubbele boodschap naar de consument uit, want met welk merk moet ik haar nu associeren? De Rabobank gaf aan dat de hockeyster persoonlijk voor de Rabobank kiest, maar toch… je ziet haar wel rondlopen met het logo van de concurrent. Kortom, kan dit wel of is dit niet toch zo’n verstandige keuze van de Rabobank?


    19 december 2006 om 20:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!