Mega deal ProSiebenSat1 en KKR/Permira

14 december 2006, 12:04

De RTL Group heeft er per vandaag een geduchte concurrent bij gekregen. De zojuist in de Duitse financiële dagbladen bevestigde deal tussen KKR/Permira met Haim Saban is rond waardoor SBS Broadcasting en ProSiebenSat1 samen gevoegd zullen worden. De afgelopen dagen werd er druk onderhandeld op het kantoor van ProSiebenSat1 in München met vertegenwoordigers van APAX / Goldman Sachs en de Dogan-Gruppe, een Turkse mediaonderneming.

Voor een slordige 3 miljard euro mogen KKR en Permira maar niet te vergeten ook de Telegraaf zich mede-eigenaar noemen van een enorm mediabedrijf met representatie in vrijwel alle belangrijke televisielanden in Europa. Geruchten gaan inmiddels dat de Britse commerciële zender Channel4 mogelijk ook op termijn zou toe treden tot deze nieuwe combinatie waarmede het de RTL Group zeker voorbij zal streven in grootte en bereik. Een mooie ontwikkeling ook voor de Nederlandse producent IdtV dat zich al een tijdje onder zelfde financiële vleugels bevindt.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Frank Verhoef

    Megadeal. Iets voor spatiegebruik.nl. ;-(


    14 december 2006 om 18:06
    venturo

    Ton waar gaat dit over, overigens megadeal in het Nederlands?


    14 december 2006 om 20:10
    Ton Verplanke

    Mega en deal staan beide in mijn Nederlandse Van Dale en als samenstelling wordt megadeal geschreven. Een normaal anglicisme zoals megabyte.

    Je argument klopt niet maar het is verder niet zo belangrijk. 😉


    14 december 2006 om 20:18
    venturo

    Inderdaad Ton, het gaat om de inhoud, had je daar ook nog wat te melden?


    14 december 2006 om 20:26
    venturo

    Gijsbregt, het verschil tussen een aanname en een inname !


    15 december 2006 om 09:13
    Gijsbregt

    Haha, Albert, zeker. Maar het spel is in Europa op de wagen.

    Er gaat nu veel meer gebeuren: wederom een aanname!


    15 december 2006 om 15:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!