Je auto heet vanaf vandaag…
De laatste tijd is er volgens mij weinig verrassends gebeurd op het vlak van ‘pimpen’ van producten. Althans na de hoos aan berichten over het personificeren van bijvoorbeeld je bankpas, een vliegtuig, een winkelwagen, je iPod (of deze iPod), een auto en zelfs een hamburger, leek de storm even geluwd.
Vandaag kwam ik echter een nieuwe variant tegen voor het pimpen van je eigen auto, namelijk eentje waarbij je de type-aanduiding kan aanpassen binnen de stijl van het automerk. Best begrijpelijk als je bijvoorbeeld in een Renault Clio, Volkswagen Lupo óf in het segment Opel Tigra rondtourt, waarbij het ‘up-tunen’ voor velen binnen deze rijdersklasse al een soort lifestyle op zich is. Maar een Porsche?
Zonder afbreuk te doen aan welke auto dan ook, vind ik de optie om deze (vaak) duur betaalde sportauto om te dopen in een zelf gekozen naam best verrassend. Het logo in combinatie met het typenummer is binnen dit productsegment volgens mij niet geheel onbelangrijk en daarnaast voor veel berijders een statement op zichzelf. Maar goed, mocht je graag je dure P-bolide willen omdopen tot ‘Kees’, ‘Laura’ of ‘Marketingfacts’, dan is dat in ieder geval mogelijk. Het kost wat, maar dan heb je een zeer unieke auto, voor zover een dergelijke auto dat op zichzelf natuurlijk al niet is. Iemand een soortgelijke optie gezien bij andere dure (sport-) automerken?
Ik geloof dat bordjes ter vervanging van het origineel niet zo nieuw zijn.
Dat zie je in Beverwijk al enige tijd Porsche stijl zo dus ook wel een markt hebben voor juist die aangehaalde renault clio.
Eerlijk gezegd dacht ik voor het klikken dat Porsche het zelf aanbood.
Interessant initiatief! Weet zeker dat er een markt voor is.
Wordt in ieder geval al goed over gepraat. Ben benieuwd wanneer ik de eerste ’thanks daddy’ Porsche tegen ga komen 😉
Ik geloof niet dat iedereen die een dergelijke auto rijd wilt laten zien dat-ie zo’n auto rijd. En als het de bedoeling is wél een indruk achter te laten, doe je dat ook als je het type nummer weg laat (sterker nog: ik denk de uniek-heids-factor (is daar een mooi woord voor?) zeker positief bedraagt aan de indruk).
En de kenners weten toch wel welke auto ze voor zich hebben.
@joris: ik denk dat als ik een porsche tegenkom vanaf heden i.i.g. extra goed ga letten op de benaming aan de achterzijde.
@jochem: ja, less=more zit zeker wat in. Denk dat er genoeg rijders overblijven die de’kijk-mij’-factor willen verhogen en een passende naam zullen toevoegen.
Ik zou de volgende tekst achter op m’n P nemen: “PWND”.
@niels: waar staat `pwnd` voor?
@ronald: het staat voor: Niels is een megageek…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!