• Mobile
    wordt gesponsord door

Google start met mobiele advertenties

Google start met mobiele advertenties

Emerce weet te melden dat Google vandaag in Nederland officieel start met Google Mobile Ads, de mobiele variant van AdWords. Op een mobiele pagina met Google zoekresultaten verschijnen maximaal twee advertenties: één boven- en één onderaan de pagina. Adverteerders kunnen kiezen of de advertentie linkt naar een mobiele internetpagina of een telefoonnummer. In Japan, De Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk startte Google eerder dit jaar al met het testen van de mobiele variant van AdWords.

Het prijsmodel - veiling, betalen per aangeklikte term - voor mobiele advertenties is vergelijkbaar met dat van Google AdWords voor de PC. Google verwacht dat adverteerders die gebruikmaken van Google Mobile Ads voorlopig een lager bedrag betalen per aangeklikte zoekterm.

Iemand al aan het testen?


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Het beloofd een leuke strijd te worden. Beetje vergelijkbaar met eind jaren '90. Eerst een overvloed aan aanbieders en langzaam maar zeker blijven de alleen grote over. Maar de grote jongens (Yahoo, Google en Microsoft) zijn het in ieder geval eens met elkaar.

    Iemand van de redactie die alvast het volgende bericht wil voorbereiden want het gaat niet lang meer duren voordat Microsoft met hun platform komt.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.