Username SPAM in MSN messenger levert miljoenen op

28 oktober 2006, 11:11

Het Chinese 5sai betaalt ‘username spammers’ miljoenen dollars*), als ze minimaal 3 uur per dag op werktijden MSN-nen.

Mickael57_Buy_Nike_Trainers: Greetings everyone.

Bigman9938_Get_viagra_cheap_with_axiom.com: Hi Mike.

Peter67_Find_a_new_job_today_at_monster_co_uk: How’s it hangin?

Mickael57_Buy_Nike_Trainers: Just fine. Wazzup?

Bigman9938_Get_viagra_cheap_with_axiom.com: Just discussing last night’s game.

Lukuz2774_Cheap_car_insurance: Yeah it rocked.

*) “Currently, 5Sai claims that some $3.8m is being made available to its users via rewards and cash payments.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

7 Reacties

    G.Boss

    Ja, hoewel ik niet weet of dit op positieve reacties kan rekenen van je mede msners.. maar het is wel marketing op zijn best..


    28 oktober 2006 om 11:45
    Martijn

    Prachtig om te zien. Het is slim om MSN in te zetten voor marketing en communicatie doelen. Ik ben alleen bang dat dit misbruik gaat zorgen voor verlies aan kracht van het medium. M.i. moet je als MSN hier hard tegen strijden om de kracht van je medium hier in het gedrang komt.


    28 oktober 2006 om 12:10
    Rob Menzo

    @ Marco: Dan moet je wel één lijn trekken! Één van je eigen bloggers bijvoorbeeld gebruikt de naam “*naam*-Traffic4you, is eenzelfde reclame als internet-marketing-Niels-Kuijper.


    29 oktober 2006 om 03:19
    media

    Rob, je hebt helemaal gelijk! Ik zal vanaf nu ALLE afzenders die hun bedrijfsnaam ook gebruiken waarschuwen en bij herhaald gebruik een IP-ban geven.


    29 oktober 2006 om 06:24
    Arnoud Rademaker

    @G.Bos,

    Ik weet niet of je gelijk hebt. Doe je dit ook op weblogs? Volgens mij vervlakt de inhoud van je content zeer snel. De gedachte “daar heb je hem weer” komt snel bovendrijven. In plaats dat ze je bij hun links plaatsen, laten ze je links liggen. Heb je dan bereikt wat je wilt? Kortom, het kan ook een averechts effect hebben.

    Prettige dag nog,

    Arnoud

    Excusses, had deze reactie onder een ander artikel geplaatst.


    29 oktober 2006 om 06:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!