Playboy troeft de bierkaai af

26 oktober 2006, 14:07

Buiten is het twaalf graden. Binnen maakt mannelijk Nederland zich op voor Heleen van Royen. Nog een paar dagen en de niets en niemand ontziende schrijfster (“de column kwam van rechts”, prevelt Oudkerk nog dagelijks) is in volle glorie te bewonderen in de Playboy. Dat haar man Ton de reportage zal opluisteren met zijn eigen hang- en sluitwerk zal voor de gemiddelde lezer even slikken zijn maar goed, voor een beetje milf moet je dan maar even door de zure appel heen bijten.

Playboy heeft de bui dit maal zien hangen. Elke keer was het immers weer raak: nog voordat het magazine in de winkel ligt, gingen de naaktfoto’s via sites als Mokkels.nl en VKMag in moordend tempo over het internet. Deze editie pakt het blad het anders aan: Schrijf je in en ontvang straks als eerste unieke behind the scenes foto’s en videobeelden. Voor niets? Ja, voor niets. Want ook Playboy beseft dat het zo ondertussen maar beter is om de piraterij op internet af te troeven via een voorinschrijving dan om de illusie te koesteren dat de klant op D-Day naar de kiosk blijven rennen. Vroeg of laat zal het blad volledig online gaan en dan is het prettig als je de consument al aan boord hebt.

2 Reacties

    jeroenmirck

    Je had ook naar RTL Boulevard en Shownieuws kunnen kijken voor een eerste inkijkje…

    Kortom: de buzzmachine draait overuren en dat blad haalt toch wel een topomzet.


    27 oktober 2006 om 16:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!