Paringsdansjes van GeenStijl en Sargasso

15 oktober 2006, 17:13

Nadat Geen Stijl eerder een samenwerking met omroep BNN aankondigde werd vandaag bekend dat collega weblog Sargasso een succesvolle crossmediale knipoog heeft gedaan naar de VPRO. Daar waar GeenStijl nog niet weet hoe ze de samenwerking met BNN gaan vormgeven hebben de VPRO en Sargasso het fraaie programma Tegenlicht als podium voor hun eerste paringsdansje gekozen.

GeenStijler van het eerste uur Dominique Weesie wist in het Business News Radio programma Mediazaken van zojuist niet duidelijk te maken wat die samenwerking met BNN zou moeten opleveren. Ergo het opportunisme druipt eraf en ik zie de noodzakelijke cross-over niet zo snel ontstaan. GeenStijl en BNN mogen de rebelse inborst delen maar meer overeenkomsten als deze zie ik nog even niet. De totaal verschillende motieven van GeenStijl bezoekers en de televisiekijkers van het aan mediaregels gebonden BNN maken de samenwerking lastig en moeilijk in te vullen. Rumoer en publiciteit genoeg, wellicht zelfs in een tri-party met Spits, maar dat is geen garantie voor een crossmediasucces waar TV deel van uit maakt. Vraag het John de Mol…

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    punkey

    Waar staat de bekendmaking van het paringsdansje van Sargasso met iets meer achtergrond over het hoe en wat? Vind dat interessanter dan de wat-alsjes en stel-datjes van GS en BNN…eerst maar eens zien hoe het gaat worden, dan de grond in schrijven.


    15 oktober 2006 om 20:12
    Kasper Katje

    Ach ja, is GS niet als het nederlandse rotneefje van Google? Alleen de naam al blijkt tegenwoordig alles er omheen geplakt als nieuwswaardig te doen gelden.


    16 oktober 2006 om 00:20
    Kasper Katje

    Ach ja, waarom ook niet…de TV mag natuurlijk niet achterblijven dus proberen we ook TV 2.0 te lanceren


    16 oktober 2006 om 08:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!