Blogview: Verzekeringen-Online

10 oktober 2006, 03:44

Verzekeringen-OnlineRuim een jaar geleden zijn we gestart met een serie korte interviews (blogviews) om een beeld te schetsen van waar we in Nederland staan met de zakelijke toepassing van weblogs en RSS. De komende weken zal ik met dezelfde mensen opnieuw een kort interview houden over waar ze nu staan.

Vandaag aandacht voor Joost Hoogstrate, commercieel directeur van Verzekeringen-Online, een marktplaats voor financiele diensten. Sinds november 2004 heeft de site een eigen weblog waar dagelijks het laatste financiele nieuws wordt geplaatst.

Vorig jaar stelden we de vraag waar je binnen een jaar met je weblog zouden staan. Zijn de voorspellingen uitgekomen?

Ja en nee. Ja, want het dagelijks aantal pageviews varieert nu tussen de 700-1500 en onze posities in de zoekmachines zijn verbetert. Nee, omdat we een aantal plannen die we hadden nog niet tot voltooiing zijn gebracht.

Heb je de doelstellingen gehaald?

Ja, onze eigen, commerciële doelstellingen hebben we wel gehaald echter de kwaliteit van de weblog moet nog een stuk omhoog. We hebben op dit moment veel te weinig interactiviteit op de weblog en we overwegen om dit te bevorderen een aantal redacteuren te zoeken.

Wat is je het afgelopen jaar tegengevallen?

Wat ons is tegengevallen is de moeilijkheid om goede en originele content te schrijven en hoeveel tijd daar gemoeid mee is. Ik heb niet elke dag nieuwe ideeën of inzichten en soms kun je gewoonweg iets niet verkondigen uit concurrentieoverwegingen.

Wat waren je belangrijkste successen van het afgelopen jaar?

Een stabiel netwerk van financiële dienstverleners voltooien, een aantal direct writers als klant binnen gehaald en een aantal grote webmasters als partners aan ons gebonden.

Speelt de weblog inmiddels inmiddels een significante rol in het dagelijkse werk?

Ja, elke dag, 7 dagen per week, zijn we daar minimaal een uur per dag mee bezig.

Waar sta je volgend jaar?

We zijn bezig om het content management van de weblog beter te optimaliseren voor zoekmachines. Wanneer we daar goed in slagen moet het minimale aantal pageviews naar 3000 per dag kunnen.

Daarnaast staan we op het punt om een aantal nieuwe initiatieven te lanceren… Echter daarover later meer 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Gerben

    @Joost,

    Ik moet zeggen dat jullie leuk bezig zijn….ziet er allemaal heel goed uit…en als ik de getallen zo af en toe eens hoor..gaat het zeker niet verkeerd.

    Inzake het weblog..ik zelf ben van mening dat zaken als: “Please type the red code into the textfield below “. Niet echt bevorderlijk zijn voor de Nederlandse lezer van een dergelijk weblog.

    Daarnaast zou ik: “Geef commentaar” veranderen (wat vrijblijvender maken) door er “wat vindt jij hier van?” te maken.

    Je nodigt de bezoeker dan meer uit om zijn mening te geven..commentaar is (volgens mij vooral in de financiele wereld) een nogal zwaar beladen woord.

    Ik weet niet of je hier iets mee kan..maar wilde gewoon mijn “commentaar” even geven.

    😉


    10 oktober 2006 om 18:40
    Joost Hoogstrate

    Ja, goede suggestie en we pakken het op! Overigens blijven we nog niet helemaal gevrijwaard van spam op deze manier!


    12 oktober 2006 om 01:01
    Frans Sloekers

    Hallo Joost,

    Wanneer volg jij de trend om van vergelijker aanbieder te worden?

    Is dat binnenkort?

    Groet,

    Frans


    8 november 2006 om 07:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief