No Bull-shit

Eind oktober gaat in de States de tweede ‘Red Bull Art of the Can Contest’ van start, hetgeen inhoudt dat iedereen zijn of haar creativiteit mag loslaten op het bekende blikje met de rode stier erop. Het eindresultaat mag van alles zijn, zolang het basisingredient maar een blikje Red Bull is.
Een vakjury bepaald vervolgens welke de drie beste inzendingen zijn. Voor de winnaar ligt een ‘unforgettable experience’ op de voor Amerikanen zeer bekende artisitieke Art/Basel-tentoonstelling eind dit jaar op Miami Beach in het verschiet. Zeg maar, de plek waar de creme de la creme uit de ‘art’-business zich profileert, van traditionele schilderijen tot vernieuwende ‘video-art’.
Ondanks dat de Red Bull-website vermeldt dat de contest al sinds 1997 op diverse plekken over de wereld is gehouden en het veel mensen heeft weten te inspireren, heb ik er persoonlijk nog nooit iets over gehoord of gelezen.
Deze Red Bull-contest lijkt me overigens een passende vorm van ‘brandgagement’. Door de consument actief te betrekken bij de blikjes, iedereen zijn ‘eigen product’ ervan mag maken en er tevens tentoonstellingen aan worden geweid, zodat een groot publiek het merk anders beleefd, lijken mij voldoende reden om dit artikel aan deze rubriek toe te voegen. (via:ThreeMinds)
“Deze Red Bull-contest lijkt me overigens een passende vorm van ‘brandgagement’.” -> Zeker weten! Erg mooi en lekker artistiek.
@carl: dat wordt nog een grote categorie 😉
@ronald: Da’s ook precies de bedoeling 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!