Adforesult lanceert weblog

Adforesult lanceert weblog
, Upstream
@marcoderksen

Adforesult lanceert weblog

Tijdschrift Adforesult (Kluwer) lanceert aanstaande zaterdag 30 september Resultblog, tijdens het congres Marktplein DM in Maastricht. Resultblog is een weblog over direct marketing & sales promotion. Mede-inititiefnemer van Resultblog is Robert de Boer (New Kitd en blogger hier op Marketingfacts). Founding partners zijn TPG Post en DeMeter.

Adforesult is daarmee de

derde

vierde titel uit de Adformatiegroep dat een weblog start. Eerder werden CommLog, Molblog en Adfoblog gelanceerd als exponenten van resp. Communicatie, Tijdschrift voor Marketing en Adformatie.

Uit het persbericht dat vandaag of morgen zal worden verstuurd:

Resultblog is een professioneel weblog over directe en resultaatgerichte marketing en communicatie. De redactie van Adforesult zal, met hulp van externe bloggers, de ontwikkelingen in het vakgebied belichten en becommentariëren. De eenvoudige reactiemogelijkheden op de weblog zorgen er daarnaast voor dat vakgenoten met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Adforesult wil op deze manier concreet uiting geven aan de gedachte dat de vaktitel een platform moet zijn voor dm’ers en sp’ers. In toenemende mate zullen ook experts op Resultblog beschikbaar zijn om te adviseren en te discussiëren.

Dossiers
In samenwerking met gespecialiseerde partners zullen ook dossiers gepubliceert worden. Ook op deze kennisdossiers kunnen bezoekers inhoudelijk reageren. Op zeer korte termijn zullen deze dossiers bovendien in een wiki-omgeving worden geplaatst. Dit houdt in dat vakgenoten informatie kunnen aanvullen en – gecontroleerd – aanpassingen kunnen doen. Vanaf de start aanstaande zaterdag zal een dossier beschikbaar zijn over direct mail. Dit dossier is opgezet door founding partner TPG Post. Op korte termijn volgt een dossier over doelgroepadvies, afkomstig van Cendris (gespecialiseerd in data- en documentmanagement en onderdeel van van TPG Post). Later komen er meer dossiers bij over onderwerpen als e-mailmarketing, mobile marketing en viral marketing. Ook hierbij zullen externe partners hun specialistische kennis inbrengen.

Founding partners TPG Post en DeMeter
Founding partners van Resultblog zijn TPG Post en DeMeter, platform voor de toekomst van direct marketing. Namens TPG Post treedt Frank Janssen op als adviseur van Resultblog. Janssen, ook bekend als trendwatcher en publicist op zijn eigen blog Frankwatching.com, bood ondersteuning bij de totstandkoming van Resultblog. Ook bij de verdere ontwikkeling van de blog zal hij zijn expertise inbrengen. Vaste blogger voor TPG Post is manager Mailmedia Jolique Weelink. Robert de Boer (New Kitd) is mede-initiatiefnemer van Resultblog. Hij vertegenwoordigt daarnaast founding partner DeMeter. Hij beheert binnen DeMeter de portefeuille innovatie. Daarnaast is hij een van de vaste bloggers bij Resultblog.

Externe bloggers
De redactie van Adforesult zal voor Resultblog samenwerken met een team van externe bloggers. Deze bloggers zijn allen deskundigen op uiteenlopende onderdelen van het vakgebied van direct marketing & sales promotion. Expertise van deze Resultbloggers ligt op terreinen als direct mail, e-mail, mobile marketing, crm, klantcontact, en promotionele acties.

De bloggers die tot nu toe definitief hebben toegezegd zijn:

  • Robert de Boer, mede-initiatiefnemer en eigenaar van New Kitd
  • Joris de Bruijne, channelmanager e-mail & internet bij Essent
  • René Hendriks, oprichter van KEGA | promotional partners
  • Marcel Kalmeijer, manager marketingcommunicatie bij Holland Casino
  • Wim van der Mark, auteur en oprichter IDMK
  • Frans Reichardt, directeur van Holy Cow!
  • Floris Spin, productmanager bij Cendris
  • Albert-Jan Tebbe, eigenaar Tebbe PM
  • Mark Verduyn, oprichter van Partner in Content
  • Dennis de Waard,  DeMeter en project manager bij 4DM Services
  • Edwin van Walsum, marketingmanager bij Fortis MeesPierson
  • Jolique Weelink, manager Mailmedia binnen TPG Post
  • Brian Hirman, mede-oprichter en managing director van Bookmark
  • Rijkus Krabbendam, oprichter Hokra Below the Line en eigenaar Multistar Productions
  • Jigal Schrijver, director marketing & operations bij HotSMS
  • Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org en DM Man van het Jaar 2006
  • Alexander Singewald, CEO Singewald Consultants Group BV en DM Man van het Jaar 2004

O ja, en wie goed oplet zal zien dat de jongens van Onstuimig, ook verantwoordelijk voor de blogs van Adformatie en Marketing, opnieuw tekenden voor design en ontwikkeling.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Hi Marco,

    Marketeer is te veel eer! :-) Ik ben project manager (and proud of it).

    Groet,
    Dennis

    geplaatst op
  • In het kader van lekker belangrijk: Commlog was de eerste weblog van de Adformatie groep, wat ook te zien is aan de geweldige techniek:-)
    Molblog is niet ontwikkeld door Onstuimig maar door DC.

    geplaatst op
  • 'k hoorde net dat www.resultblog.nl al live is :)

    geplaatst op
  • Het weblog is inderdaad inmiddels online en voor iedereen te bezoeken! We zijn natuurlijk erg benieuwd naar jullie reacties, welke jullie achter kunnen laten in de reacties..

    geplaatst op
  • @Dennis: ah, excuses, ik was verkeerd ingelicht; heb het inmiddels aangepast!

    @Marc: hoe heb ik die kunnen vergeten! inmiddels ook toegevoegd aan het lijstje van blogs uit de adformatie groep!

    @GJ: joh! ;-)

    Zal er dit weekend eens goed naar kijken; kom net terug van PICNIC '06 en heb even genoeg cross-mediaal voer gehad. Alhoewel, ik heb vandaag in totaal 10 minuten van het programma gevolgd en voor de rest op het terras gezeten. Best lekker weertje vandaag ;-)

    geplaatst op
  • En een ander marketingblog CreativeFacts stopt ermee

    geplaatst op
  • Heb inmiddels Resultblog uitgebreid bekeken; ziet er opnieuw goed uit maar om heel eerlijk te zijn mis ik het eigen gezicht. Het lijkt mij net iets te veel op Adfoblog (met uitzondering van het kleurtje).

    Desalnietemin wens ik de initiatiefnemers veel succes!

    geplaatst op
  • @ Marco Geldt dat niet voor alle site binnen de Adformatie Groep (behalve Molblog)? Vanuit een corporate gedachte is de keuze gemaakt.
    Ik zie trouwens wel meer verschillen dan alleen de kleur.

    geplaatst op
  • Er is inderdaad wel meer verschil dan alleen de kleur maar toch blijft het voor mijn gevoel adfoblog in een iets ander jasje. Je opmerking vwb corporate gedachte is een goede en als dat de bedoeling is, dan heb ik niets gezegd!

    Ik had overigens wel verwacht dat de bloggers dit weekend wat live zouden bloggen vanuit Marktplein DM in Maastricht. Zullen het wel zwaar hebben daar met dit weer en al dat bier ;-)

    geplaatst op
  • Op de één of andere manier zit er een optimistische opvatting in over het aantal lezers per artikel. Niet alleen bij resultblog maar ook bij de collega-blogs van Adfo. Telkens als je de homepage refresht krijgen alle afzonderlijke artikelen van die pagina er een lezer bij. Zo werkt dat natuurlijk niet.

    Mijns inziens mag je ze pas tellen als er op "> Lees meer" is geklikt. Bovendien zie ik dat de artikelen waarop ik inderdaad op ">Lees meer" heb geklikt er meteen twee lezers bij krijgen als ik op refresh klik.

    Wonderlijk. Heel wonderlijk.

    geplaatst op
  • Frank Janssen heeft op Frankwatching een uitgebreid artikel over de totstandkoming van Resultblog.

    Hoe is de blog eigenlijk op Marktplein DM ontvangen?

    Peter, dat is de reden dat ik op Marketingfacts twee getallen toon: één voor het aantal vertoningen en één voor het aantal doorkliks. Het werkelijke aantal keer gelezen zal daartussen liggen.

    geplaatst op
  • aan Peter W.: je moet niet alles over één kam scheren. Ik kan alleen voor MolBlog spreken en daar gaat het niet zo.
    Als je de homepage opvraagt dan krijgen de eerste drie berichten een 'gelezen' erbij. De andere berichten lager op de pagina NIET. Die krijgen er pas een bij als er echt op 'Lees Meer' wordt geklikt.
    MolBlog is qua techniek inderdaag geen Onstuimig-ding. Het is techniek van DutchCowboys en vormgegeven door Tequila.
    Ik vrees dat we aan die teller niet zo veel zullen veranderen. Zo werkt dat nu eenmaal bij ons (lees: MolBlog). Is omwille van het volgen van het bezoek ook wel zinvol om dat zo te houden.
    Dat de ene teller de andere niet is, daar moet je dan maar aan wennen, Peter. :)

    geplaatst op
  • "Dat de ene teller de andere niet is, daar moet je dan maar aan wennen, Peter."

    Daar sluit ik me graag bij aan. Zelf ga ik over de content van Adfoblog, niet over de techniek. Naar ik begrepen heb zijn er ook bij andere marketingblogs vraagtekens te plaatsen bij hun meetmethodes, dus waarom alleen de Adfo-sites eruit gelicht?

    Zelf krijg ik aan het eind van elke maand input over de meest doorgeklikte berichten. Elke maand ook publiceer ik daarover een top-10. Vandaag of morgen kun je een nieuwe ranking verwachten. Misschien geven die overzichten jou wat meer inzicht in de bestgelezen berichten op Adfoblog.

    geplaatst op
  • @Marco: Het blog is enorm goed ontvangen, we hebben veel positieve reacties gehad. Het live gaan bloggen was wel de insteek, maar in de volledige locatie was 1 internetkabel (vanuit de kelder van het gebouw naar de zaal getrokken) beschikbaar, waar we met zo'n 10 pc's gebruik van moesten maken. Dat ging dus zo enorm traag, dat het niet echt live meer te noemen was ;) We hebben wel steeds verslagen geplaatst gedurende de dagen.

    geplaatst op
  • @Jeroen en Theo: Eens dat de ene teller de andere niet is en ik heb Adfo er ook niet 'uitgelicht'. Het viel me gewoon op bij het bekijken van resultblog en later ook adfoblog. Blijkbaar hoort Molblog ook bij die familie. Was me ontgaan.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.