KPN lanceert mobiel netwerk voor de Turkse gemeenschap

25 september 2006, 08:30

KPN lanceert vandaag onder de naam Ay Yildiz (op dit moment nog niet actief

) een nieuw merk voor mobiel bellen in Nederland, gericht op de Turkse gemeenschap. Ay Yildiz biedt niet alleen bijzondere tarieven voor bellen naar Turkije met een prepay-kaart, maar ook voor onderling bellen met andere AY YILDIZ klanten in Nederland. Alle communicatiemiddelen worden in het Nederlands en Turks aangeboden. Ook bij de helpdesk kunnen klanten in het Turks of Nederlands te woord gestaan worden. Nederland telt momenteel 358.000 Turken. Zij vormen de grootste groep allochtonen. (bron: foguz)

Bellen naar Turkije vanuit Nederland kan vanaf 17 cent per minuut. Ay Yildiz klanten in Nederland die elkaar onderling bellen, betalen standaard 7 cent per minuut. SMS-berichten kosten 15 cent. Ay Yildiz zal naast de traditionele verkooppunten als Primafoon en internet ook verkrijgbaar zijn bij specifieke Turkse verkooppunten zoals belhuizen, moskeeën en Turkse winkels.

Marco Visser, directeur KPN Mobiel Nederland, legt uit: “Met de introductie van AY YILDIZ geeft KPN verder invulling aan zijn multibrand- en segmenteringstrategie. Wij willen namelijk meer op maat gemaakte aanbiedingen ontwikkelen voor specifieke marktsegmenten en daarmee in de behoeftes van specifieke doelgroepen voorzien. AY YILDIZ voorziet in een behoefte van de Turkse gemeenschap, namelijk Goedkoop bellen met familie en vrienden.””.

Ligt het aan mij of horen we de laatste tijd steeds minder over etnomarketing?

Bron: persbericht KPN

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Wat ik hiermee overigens impliciet wil zeggen is dat er wel degelijk aan etnomarketing wordt gedaan maar dat dit vooral offline gebeurt (zoals op festivals).


    25 september 2006 om 09:13
    ROOB

    De tarieven zijn niet echt schokkend t.o.v. Lebara en Ortel voor bellen naar Turkije.

    Lebara:

    vaste lijn 18 cent per minuut

    mobiel 26 cent per minuut

    SMS naar NL/Turkije: 12 cent per minuut

    Ortel:

    vaste lijn 20 cent per minuut

    mobiel 28 cent per minuut

    SMS naar NL/Turkije: 15 cent per minuut

    Ay yildiz abonnement?

    Waarschijnlijk wel interessant als ‘Ay yildiz’ abonnementen gaat aanbieden met luxe Nokia toestellen. Een Nokia 8800 of N80 verkoopt denk best lekker met abonnement met voordelen voor Turkse Nederlanders.


    25 september 2006 om 09:48
    canol

    voor Lebara en Ayyildiz, kochten de meeste allochtonen een soort pre-piad kaart,waarmee je naar een telefooncel moest. Dat waren pas tijden. Met feestdagen lange rijen voor die groene hokjes! 🙂


    25 september 2006 om 13:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief