New York Times 2.0: verdere personalisatie

New York Times 2.0: verdere personalisatie

De New York Times heeft een nieuwe, volledig gepersonaliseerde beta versie uitgerold van haar website (zo te zien gebaseerd op AJAX technologie). Behalve een volledige flexibele indeling van nieuws kan de lezer ook bijvoorbeeld feeds toevoegen van eigen favoriete journalisten,  het weer of e-mails.

Hiermee gaat ook de NY Times richting portal 2.0 en lijkt het steeds meer op iniatieven zoals live.com van Microsoft of de gepersonaliseerde pagina van Google. Een volgende stap zal context én persoonsafhankelijk zijn. Als we op zaterdag om 23:00 achter onze PC’s gaan zitten hebben we waarschijnlijk een andere informatiebehoefte dan maandag om 9:00 vanaf kantoor of op vrijdagmiddag om 16:00 vanaf een terras. Dat zal nog wel wat extra intelligentie gaan vergen.

Ben benieuwd wanneer na nieuws, andere sectoren gaan volgen. Bijvoorbeeld een gepersonaliseerde pagina over geld, inclusief m’n eigen info; een gepersonaliseerde pagina over vervoer (incl. bvb het aantal gereden kilometers met mijn auto) of een gepersonaliseerde pagina over (mijn)gezondheid.


Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.