Amsterdam: Meer dan sex, drugs en duiven.

Amsterdam: Meer dan sex, drugs en duiven.
,

De cross media week - Picnic ‘06 - is o.a. bedoeld om Amsterdam neer te zetten als internationaal middelpunt voor creativiteit. Een bruisende stad, die zoals deze VIRAL laat zien meer te bieden heeft dan sex, drugs & duiven. Ik betwijfel of dit duidelijk maakt wat de cross media week precies te bieden heeft, maar wellicht zorgt het voor wat aandacht internationaal. Andere promotie die voor de cross media week wordt gedaan gebeurt voornamelijk via partners (waaronder Marketingfacts).


Delen



Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • Best een leuke Viral, alleen de effectiviteit voor Picnic06 specifiek betwijfel ik ook. Voor Amsterdam an-sich kan het nog wel wat effect sorteren.

    Dit bericht maakt me duidelijk dat er aan de 7 succesfactoren van een viral bomb die Claus Moseholm in z'n presentatie onderkend* nog een 8ste toegevoegd mag worden.

    8) Transparent effective message from the sender (?, klinkt als)

    *
    (1. Outstanding story
    2. Stickyness
    3. Relevance
    4. Portability
    5. Shareability
    6. Timing & actuality
    7. Seeding hook)

    geplaatst op
  • '...meer te bieden heeft dan sex, drugs & duiven'

    Jammergenoeg wordt idd niet duidelijk wat picnic '06 is. Gezien de affichering van Amsterdam in dit filmpje vraag ik me af of je na het zien ervan uberhaupt nog naar de stad wilt komen. De getoonde beelden zouden wat mij betreft sowieso 'anywhere' en 'anytime' kunnen zijn gefilmd.

    Geen leuke/goede viral, zeker niet om door te sturen.

    geplaatst op
  • Ronald, laten we waken voor al te gemakkelijk afkraken. Dat is té makkelijk denk ik. Het filmpje is ter promotie van een fantastisch evenement dat met vereende krachten van waanzinnig veel partijen uit de industrie wordt opgezet. Dit filmpje is de visie van één van de partijen die op een 'opruiende' manier wil bijdragen aan de buzz... Opruiend is het in elk geval wel. In your face ook.. Zou dat dan niet toch tot wat aandacht leiden?

    geplaatst op
  • @lianne: afkraken is wat mij betreft niet het juiste woord. Ik ben erg voor het event, promoot het op mn eigen site met o.a. banner en artikelen. Dus don't worry. Een goed initiatief dat ik erg ondersteun.

    Maar, als je een dergelijk artikel met viral online zet, kun je verwachten dat er kritische noten worden gegeven over de viral. Mijn mening na het paar keer zien ervan heb ik geventileert. Wellicht voor de hand liggend, maar daarmee niet ook meteen 'negatief' naar het event zelf. Dat is iets anders en hier niet aan de orde; een belangrijk verschil. Maar goed, uiteindelijk willen we volgens mij allebei hetzelfde.:-)

    Ik denk dat de viral niet de aandacht genereert die het event verdient, doordat het niet een pakkende viral is wat mij betreft. Kan het ook niet helpen. Wie weet heb ik het mis.

    geplaatst op
  • Lianne, je hebt geluk dat ik vandaag niet online was anders had ik het bericht waarschijnlijk offline gezet zoals ik dat gisteren ook heb gedaan met een qander bericht over PICNIC 06 (soory nog Jak!).

    Ik begin me namelijk steeds meer te irriteren aan de nietszeggende persbericht-postings over de cross-media week. Nergens nog een inhoudelijk stuk over wat er nu precies gaat gebeuren. Waar gaat het nu precies over? Cross-media? En voor wie is dat nu precies bedoeld? En wat is de Nederlandse inbreng in het geheel (buiten de organisatie en de subsidiegelden) en wat gaan wij daar als interactieve media branche van merken? Het is mij allemaal nog niet helemaal duidelijk dus als je daar iets meer over zou kunnen zeggen, heel graag!

    geplaatst op
  • Marco, ik ga je woorden ter harte nemen. Vorige week hebben we een superinformatieve bijeenkomst gehad, dus reken op een meer inhoudelijke posting van mij! (Begrijp je gevoel... daar gaan we wat aan doen!).

    geplaatst op
  • Zou absoluut top zijn Lianne; ik heb alleen het eerste informele diner zelf kunnen bijwonen en me daarna moeten behelpen met de persberichten.

    geplaatst op
  • Bij deze Marco. Ik hoop dat de posting die ik zojuist heb gedaan je een beter beeld geeft!

    geplaatst op
  • Absoluut, het geeft me in ieder geval inzicht in het programma, top! Wellicht moeten we nog een paar interviews doen om ook de inhoud wat meer boven tafel te krijgen. In ieder geval dank zover!

    geplaatst op
  • Ik weet zeker dat Bas Verhart of Marleen Stikker daar wel even tijd voor kunnen maken. Dat zijn de beste mensen om hierover te interviewen. Verder komen er natuurlijk fantastische sprekers om te interviewen uit het buitenland. Joseph Jaffe lijkt me super bijvoorbeeld. Wat ik nog vergeten was is dat er voor bloggers natuurlijk een goede internethoek wordt ingericht, zodat er ter plekke comfortabel kan worden geblogd. Vanzelfsprekend natuurlijk...

    geplaatst op
  • Dat Amsterdam meer te bieden heeft dan sex, drugs en duiven weten ze in het buitenland natuurlijk al lang ;-). Met dit filmpje wordt dat niet echt duidelijk, het doe me denken aan de film Deuce Bigalow, European Gigolo, ook niet bepaald een compliment voor onze mooie hoofdstad. Wel een leuk excuus om een nog niets zeggend event in een morsig zaaltje(?) viral te maken. Is het alleen niet een beetje laat? Met nog minder dan een maand te gaan moet men wel creatief zijn om dit event nog in te kunnen plannen. Is de "seeding" ook internationaal gedaan?

    geplaatst op
  • Het is typisch dat juist op een marketing site waar het over cross media gaat, de toekomst van alle communicatie, zo'n domme reacties oproept.
    Hen eens een beetje visie en zie waarvoor de film bedoeld is. De film is bedoeld om creatieven ook naar Amsterdam te krijgen en dus naar Picnic'06 te krijgen. Die mensen herkennen meteen de vette overdreven knipoog die in de viral zit. Tuurlijk heeft Amsterdam meer te bieden, maar dat is typisch de reactie van iemand die visie noch know how heeft over marketing en strategie. Iemand die een doelgroep onderzoek zou doen en dan ook denkt dat je de doelgroep in je communicatie moet laten zien. Ik zou er eerder voor pleiten dat die mensen niets in marketing oen al helemaal niet bij een crossmedia event hebben te zoeken. Kom op zeg en denk eens na.
    Ik zie in ieder geval dat dit kleine viral filmpje meer heeft los gemaakt en het event bekend heeft gemaakt dan die hele 'gewone' abri, advertentie campagne van Picnic'06 zelf.

    geplaatst op
  • Kom op Joost, een beetje kritiek moeten de makers kunnen verdragen. Maar wat is jou rol in deze? Ik zag dat je ook op Molblog erg postief was over deze viral.

    geplaatst op
  • Ondanks de kritiek doet de viral het goed. Ben 'm al op VKmag, Adrants, Admanager, Adfoblog, Bright, Adfreak, Molblog en IDG blog tegengekomen

    geplaatst op
  • nog eentje vergeten: In10 weblog

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.