Internetgebruikers minder tevreden over portals

Internetgebruikers minder tevreden over portals

ACSI Scores Over Time

Nadat eerder deze week bekend werd dat portals steeds meer aan populariteit moeten inleveren ten opzichte van social networks, blijkt nu uit de meest recente American Customer Satisfaction Index (ACSI) dat de gebruikers ook steeds minder tevreden zijn. Zelfs Google, dat vorig jaar nog de hoogste score behaalde, heeft dit jaar een lagere score dan vorig jaar (via: AdAge).

Op een schaal van 0 tot 100 behaalde Google met 81 de hoogste score (vorig jaar 82). Yahoo! daalde van 80 naar 76, MSN van 75 naar 74 en Ask.com van 72 naar 71. De enige portal die een stijging liet zien was opmerkelijk genoeg AOL met een score van 74 (vorig jaar 71). Belangrijkste kritiek op de portals is het gebrek aan innovatie aldus Larry Freed van ForeSee Results, het bureau dat het onderzoek sponsort en becommentariseerd.

De ACSI is gebaseerd op ongeveer 70,000 consumentinterviews en meet de tevredenheid over meer dan 200 bedrijven, 45 industrieen en 10 economische sectoren. De portals zijn onderdeel van het ACSI E-Business Report (pdf).


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.