UPC buigt voor Geenstijl.nl

UPC buigt voor Geenstijl.nl
, ING Groep
@evr
Het publiceren van een 'dreigende' chat richting UPC van de GeenStijl-redactie was voldoende om een medewerkster van het blog in allerijl te laten ontzetten uit haar telecommalaise. UPC heeft sinds een maand een speciaal helpdeskteam van 7 man dat doorlopend klachten op blogs, discussieforums en webchats zoekt en neutraliseert. Dat team signaleerde de GeenStijl-dreiging en wendde die effectief af aldus Emerce.

De woordvoerder van UPC legt uit:
(...) Een speciaal team met daarin technici en mensen die erin zijn getraind met klanten om te gaan, zijn begonnen zich in discussies te mengen op Chelloo.com, een onafhankelijk forum waar het klachten regent over Chello en UPC. We zijn bij mijn weten het eerste telecombedrijf dat zich in de discussies van klanten mengt. Dat doen we overigens enkel op basis van feitelijke informatie. Binnenkort openen we op UPC.nl een eigen discussieforum voor klanten. (...) We hebben ons afgevraagd af of je wel of niet mee moet doen met die discussies. Het bleek uiteindelijk onlogisch om het niet te doen. Het stelt je in staat snel te handelen en escalatie te voorkomen. Een discussie die dagen duurt, kan met 1 reactie van onze zijde worden afgedaan. Je ziet dat de klachtenstroom naar internet verschuift. Wij dus ook. (...)
Goed initiatief van UPC, alleen kan ik mij voorstellen dat er lastiger zaken zijn deze case, dit is nogal snel scoren. Helaas hebben UPC nog niets zien langskomen bij de posting de eerste ervaringen met de UPC Mediabox. Misschien de GeenStijl Consumentendienst maar eens mailen ;-)


Delen

0
0


Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Het zou wel heel erg zwak zijn van UPC als ze inderdaad op basis van de dreiging van Geenstijl zouden hebben gereageerd. Wel een prima initiatief overigens om de weblogs en forums te monitoren!

    geplaatst op
  • En toch blijft het een eng en gluiperig bedrijf. Oh als ik al weer denk aan al die malaise met de digitale televisie van ze. Of de storingen in mijn internetverbindingen, de helpdesk etc

    geplaatst op
  • Ik zal het de medewerkers van UPC makkelijk maken door de meest relevante discussies van het afgelopen jaar hier op Marketingfacts op een rijtje te zetten:

    UPC ziet voorlopig af van hdtv
    UPC en User Generated Media
    Select groepje bekijkt voetbal in hd-kwaliteit
    UPC bedelt om staatssteun
    UPC treitert niet-klanten met SMS
    Eerste ervaringen met de UPC Mediabox

    geplaatst op
  • @Marco: Je bent mij net voor ;-) Overigens heb ik de berichten van de laatste 120 dagen van Chelloo-forum eens doorgespit, maar ben daar tot nu toe nog geen UPC tegengekomen in de disucssie. Iemand al iets gevonden op dit vlak?

    geplaatst op
  • Toch gevonden en makkelijker dan verwacht, er blijken speciale secties voor UPC te zijn ingericht.

    geplaatst op
  • Het goed die mengen van UPC in het openbare digitale leven. Had ik niet van ze verwacht.
    Toch wil ik een kleine kanttekening maken.
    Het gevaar bestaat dat degene met de grootste mond, de hardste schreeuwer, de meeste aandacht zal krijgen van UPC.
    De wat schuchtere opa en oma die andere omgansvormen gewend zijn dan de jonge chatter kunnen snel aandacht te kort komen.
    Ik weet niet of dit feitelijk zo is, het is niet duidelijk of dit speciale helpdeskteam onder een paraplu werkt met het al bestaande team.

    geplaatst op
  • Ben benieuwd hoe vaak ze reageren...Want als ze via UPC op internet zitten zullen ze vaak down zijn ;-)

    Overigens vind ik zeven man in dienst erg veel...Dat is wel een indicatie hoeveel klachten ze, op internet alleen al, krijgen....

    geplaatst op
  • Op Adfoblog vandaag ook een stukje over het UPC incident.

    geplaatst op
  • Ik vraag me af op UPC hier wel zo verstandig aan doet?

    Natuurlijk is het goed te monitoren wat er over je bedrijf wordt gezegd. Maar moet UPC deze was zo nodig buiten hangen?
    Wat zijn de gevolgen als mensen merken dat het zin heeft om ergens online te klagen of gal te spuwen over UPC? Leidt dit op zijn beurt niet tot meer negatieve reactie en publiciteit voor UPC?

    Offtopic: De captcha werkt niet bij dit bericht :(

    geplaatst op
  • Zie ook BNR met gesprekken met Domique Weessie van GeenStijl.nl, Mark Zellenrath van UPC en Tonie van Ringelestijn. Tonie geeft aan einde van gesprek aan dat vermoedelijk ook Nuon actief fora van Kassa e.d. volgt.

    geplaatst op
  • Geen idee waar bovenstaande over gaat, maar ik kan een heel negatief boek schrijven over Upc en zij kunnen er geen tegenwoord op geven.
    Vandaag erachter gekomen dat plotseling mijn favorite muziekzenders zijn vervangen voor tros sterren tv of zo en nick JR, geen mtv2, geen vh1 classic, geen mtv hits meer, geen mtv base meer, allles weer op Tros niveau, daar heb ik echt geen digitale tv voor genomen.
    En dat is nog maar het eind van het begin.
    Sorry, moest ff wat kwijt, toen ik dat eerder vanavond via de Upc website wilde doen kreeg ik na het invullen van het contact formulier een storingsmelding, en ging mijn bloed koken

    geplaatst op
  • Leuk om te zien dat het webcare team van UPC ook Marketingfacts volgt en hier reacties plaatst.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.