MySpace verandert het advertentielandschap

MySpace verandert het advertentielandschap
MySpace verandert het advertentielandschapWe zitten ons al jaren te vergapen aan de enorme gebruikcijfers van sociale netwerken zoals MySpace en YouTube en vragen ons regelmatig af wanneer de adverteerder daarop inspringt.

In het rapport Social Network Marketing: Carving Out Some MySpace voorspellen de analisten van eMarketer dat MySpace het advertentielandschap drastisch zal veranderen:
(...) If companies can go even deeper to develop marketing efforts that fully embrace the "one-to-one-to-many nature of social networks, ad revenues will soar. And, this way of advertising will spill over into other channels. The underlying concept will influence the way advertising is done in all media, not just online. (...)
De verwachting is dat de Amerikaanse adverteerders dit jaar ongeveer 280 miljoen dollar besteden aan adverteren in sociale netwerken. Dit komt overeen met 1,7% van de totale online mediabestedingen in de VS. In de rest van de wereld liggen deze bestedingen met ongeveer 70 miljoen dollar nog beduidend lager. Veruit de meeste aandacht van de adverteerder gaat uit naar profielpagina's en sponsoring. Met 180 miljoen dollar is MySpace veruit het meest populair bij de adverteerders.

Lees verder:
Is It Time for Marketers to Enter the Social Whirl?
Brands to Spend $1.8 Billion on Social Networking Sites by 2010


Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.