Website voegt 27% bereik toe aan tijdschrift
Dennis Hoogervorst verwijst op Young Marketing naar het onderzoek Jongeren 2005 waarin voor een aantal jongerentitels is gekeken naar het gebruik van zowel tijdschrift als website. Uit dit onderzoek, dat vorig jaar al is gepubliceerd, blijkt dat voor de onderzochte titels internet gemiddeld 27% (netto) bereik toevoegt.
En voor de oplettende lezer, het is inderdaad inmiddels bekend wie er achter dit weblog over jongerenmarketing zit.
Waar ik nu erg benieuwd naar ben is naar de motivatie van de bezoekers.
Vinden ze dat de website een leuke aanvulling op het blad, of schiet het blad tekort en gaan ze daarom naar de website.
je kunt ook zeggen dat een blad toegevoegd bereik heeft ten opzichte van een website.
De aard van de titel is ook van invloed. Op jongerengebied is het toegevoegd bereik van de site bij bijv. Jetix Magazine (basis: tv) en Kidsweek (actualiteit) ook groter. Volgens mij zijn vooral degenen die beide media gebruiken interessant; dat versterkt je boodschap nog eens.
Dennis, interessante vraag: moet je vanuit bestaande titels (print) kiezen voor gelijknamige individuele websites of zou je beter kunnen kiezen voor één nieuwe titel (online)?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!