Website voegt 27% bereik toe aan tijdschrift

Website voegt 27% bereik toe aan tijdschrift

Website voegt 27% bereik toe aan tijdschrift

Dennis Hoogervorst verwijst op Young Marketing naar het onderzoek Jongeren 2005 waarin voor een aantal jongerentitels is gekeken naar het gebruik van zowel tijdschrift als website. Uit dit onderzoek, dat vorig jaar al is gepubliceerd, blijkt dat voor de onderzochte titels internet gemiddeld 27% (netto) bereik toevoegt.

En voor de oplettende lezer, het is inderdaad inmiddels bekend wie er achter dit weblog over jongerenmarketing zit.


Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Waar ik nu erg benieuwd naar ben is naar de motivatie van de bezoekers.
    Vinden ze dat de website een leuke aanvulling op het blad, of schiet het blad tekort en gaan ze daarom naar de website.

    geplaatst op
  • je kunt ook zeggen dat een blad toegevoegd bereik heeft ten opzichte van een website.

    geplaatst op
  • @ Peter: Voor déze titels (merken) is het tijdschrift de basis waar later een site naast geplaatst is. Bovendien ligt het bereik van het blad nog altijd fors hoger.

    @ Vincent: Goede vraag. Voor de lezers ('fans') van een blad is het een welkome aanvulling, voor niet-lezers ligt dat natuurlijk anders. Uit kwalitatief onderzoek is hierover e.e.a. bekend, maar het is een interessant onderwerp om dieper in te duiken.

    Overigens had ik liever gehad dat deze discussie hier gevoerd werd. ;-)

    geplaatst op
  • Bovenstaande geldt voor de jongerentitels maar zal bij de mannen- en vrouwenbladen heel anders liggen. Om een idee te krijgen, uit scriptie van Rianne Schreuder waarin is gekeken naar een aantal vrouwentitels, blijkt dat er maar weinig overlap is tussen lezers tijdschrift en bezoekers van de website. Met andere woorden, het toegvoegde bereik van de site is daar veel hoger!

    Tijdschrift (oplage; unieke bezoekers/mnd)
    Flair 125.000 ; 80.000
    Viva 100.000 ; 245.000
    Cosmopolitan 105.000 ; 60.000
    Celebrity 70.000 ; 14.000

    geplaatst op
  • De aard van de titel is ook van invloed. Op jongerengebied is het toegevoegd bereik van de site bij bijv. Jetix Magazine (basis: tv) en Kidsweek (actualiteit) ook groter. Volgens mij zijn vooral degenen die beide media gebruiken interessant; dat versterkt je boodschap nog eens.

    geplaatst op
  • Dennis, interessante vraag: moet je vanuit bestaande titels (print) kiezen voor gelijknamige individuele websites of zou je beter kunnen kiezen voor één nieuwe titel (online)?

    geplaatst op
  • Met het oog op de toekomst doen wij beiden ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.