Congres: heeft het merk nog toekomst?
Op donderdag 21 september organiseert Elsevier Congressen een congres met als titel: ‘brand innovation, wat is de toekomst van uw merk?’ Met cases, visie en debat draagt dit congres bij aan de volgende stap in merkevolutie. Het congres staat die dag onder leiding van Leo van Sister, met de praktijk van Bacardi, T-Mobile, KLM en Postbank aangevuld met visies van Saatchi & Saatchi, Mens&Merk en Mountview.
De dagvoorzitter Leo van Sister, founding partner van BrandCouncil/BrandWatch Merkcommissarissen, is een marketingdier in hart en nieren. Zo was hij managing director van Douwe Egberts/Van Nelle Nederland, was hij betrokken bij kennisontwikkeling over merken vanuit het SWOCC curatorium en was hij als voorzitter van het Centrum voor Merk & Communicatie nauw betrokken bij alle ontwikkelingen in Nederland. Hij zal deze dag als geen ander in goede banen kunnen leiden.
De aftrap wordt gedaan door de algemeen directeur van Bacardi Nederland Mark de Witte in debat met Niek Jan van Damme, algemeen directeur T-Mobile en de Vice President Marketing & Brand, KLM Edwin Verver. Daarna zal ik zelf alle merkontwikkelingen van vandaag in een lange termijn perspectief plaatsen onder de titel ’ the evolving brandscape’. Vlak voor de lunch geeft Jan Müller, CEO van Saatchi & Saatchi, zijn visie op de toekomst. Niet zo gek, de CEO WorldWide van Saatchi & Saatchi Kevin Roberts, bracht in 2005 het prachtige boek ‘LoveMarks’ op de markt dat in een zeer smaakvolle stijl, typografie en fotograife een voortuitblik geeft op wat we in de toekomst mogen verwachten van merken.
Na de pauze laat Ingmar de Lange van Mountview ons nieuwe prikkelende concepten zien van merken van vandaag. Ingmar richt zich op communicatie voor jong-volwassenen. De keren dat ik hem heb zien spreken werd ik altijd positief verrast met nieuwe praktijk van merken die voor mij volkomen onbekend waren maar zeer goed aansloegen in de doelgroep (waar ik blijkbaar niet meer toe behoor, snif).
Het laatste deel van de dag bestaat uit de praktijk cases. Niemand minder dan de marketeer of the year, Hans Hagenaars, directeur Postbank komt aan het woord. Daarna volgt er nog een (geheimzinnige) case. Spannend wat dit zal worden…. Vervolgens wordt het congres nog praktischer. Fred Bergmans van Fresh Business komt met do’s en don’ts die de bezoekers direct richting te geven voor de merkinnovaties van morgen.
Na deze volle dag is er nog ruimte om nog wat na te praten, alles lekker te laten bezinken of nog wat oude bekenden op te zoeken gedurende de welbekende borrel.
Alle details zijn te vinden op: programma. De kosten bedragen 695 euro ex. BTW. Inschrijven is uiteraard nu al mogelijk. Daarvoor krijg je dus een hele dag een update in het Holiday Inn in Leiden, volop netwerkgelegenheid én een exemplaar van Van Massamerk naar Mensmerk (tweede druk).
Geen probleem dat je het (ook) hier plaatst Erwin; ik verwacht natuurlijk wel een toegangskaart voor één van de bloggers van marketingfacts zodat we hier straks een verslag krijgen van het event 😉
@Marco: Je zet een smiley neer, maar ik ga dit wel serieus vragen!
@Annechien: aangepast!
Helemaal top Annechien, we hebben nog contact hierover (zal na mijn vakantie worden)!
Marco, kan er boven de slimme doch discutabele link van Elsevier, hierboven, niet in kleine letters ‘(advertentie)’ geplaatst worden?
Wie meer wil weten over de LoveMarks van Kevin Roberts raad ik aan de Media Facts van juni te lezen. Daarin een leuk interview met deze inspirerende man. Op http://www.mediafacts.nl (met s) vind je meer informatie.
Rogier, dank voor de aanvulling maar tot nog toe alleen nog maar kritiek vanuit de uitgevershoek (die ik overigens begrijp). Maar wat vinden de lezers er nu van? Persoonlijk zou ik blij zijn met een link naar waar ik me kan aanmelden; dat maakt het voor mensen die interesse hebben makkelijker. Mensen die geen interesse hebben negeren het gewoon.
Vwb het 40-jarig jubileum van TvM; zag vanmorgen een email voorbij komen. Ter ere van het jubileum krijgen nieuwe abonnees 40 euro korting op een abonnement. Wellicht zou je eens kunnen kijken wat je met je bestaande abonnees kunt doen 😉
(sorry voor je late reactie, was gisteren jarig en ook nog de hele dag onder de pannen in Apeldoorn)
@Rogier: “Wat kan dan wel”: volgens mij bepalen de lezers wat wel en niet kan. Als je er maar open en eerlijk over bent. Je zou dus kunnen zeggen: een event kost 1000 euro, maar lezers van dit blog betalen 900 als je boekt via deze link (via het blog ipv rechtstreeks). Het blog krijgt dan overigens ook nog eens 50 euro voor de bemiddeling. Blog blij. Lezer blij. En volledige eerlijke en authentieke communicatie. Maar zonder een merk dat ‘adverteert’: dat alleen betaalt voor de uiting. Je hoeft het er ook niet bij te zetten. Als je het event op een verkeerde manier hebt beschreven, word je direct onderuit gehaald.
Deze ontwikkeling is overigens in alle sectoren te vinden en staat bekend onder de term “Performance Based Marketing”. Deze vorm is enorm hard aan het groeien, ten koste van ‘advertising’.
@Rogier: “Korting voor abonnees TvM 40 jaar”: waar je de marketingcommunity echt mee zou helpen is 5% korting op het eerste de beste congres waar ze heen gaan, als ze maar via Molblog boeken. Molblog zou dan afspraken met alle eventorganisaties moeten maken. Maar dat zou wel een echt revolutionaire stap zijn.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!