Congres: heeft het merk nog toekomst?

Congres: heeft het merk nog toekomst?

Congres: heeft het merk nog toekomst?Op donderdag 21 september organiseert Elsevier Congressen een congres met als titel: ‘brand innovation, wat is de toekomst van uw merk?’ Met cases, visie en debat draagt dit congres bij aan de volgende stap in merkevolutie. Het congres staat die dag onder leiding van Leo van Sister, met de praktijk van Bacardi, T-Mobile, KLM en Postbank aangevuld met visies van Saatchi & Saatchi, Mens&Merk en Mountview.

De dagvoorzitter Leo van Sister, founding partner van BrandCouncil/BrandWatch Merkcommissarissen, is een marketingdier in hart en nieren. Zo was hij managing director van Douwe Egberts/Van Nelle Nederland, was hij betrokken bij kennisontwikkeling over merken vanuit het SWOCC curatorium en was hij als voorzitter van het Centrum voor Merk & Communicatie nauw betrokken bij alle ontwikkelingen in Nederland. Hij zal deze dag als geen ander in goede banen kunnen leiden.

De aftrap wordt gedaan door de algemeen directeur van Bacardi Nederland Mark de Witte in debat met Niek Jan van Damme, algemeen directeur T-Mobile en de Vice President Marketing & Brand, KLM Edwin Verver. Daarna zal ik zelf alle merkontwikkelingen van vandaag in een lange termijn perspectief plaatsen onder de titel ’ the evolving brandscape’. Vlak voor de lunch geeft Jan Müller, CEO van Saatchi & Saatchi, zijn visie op de toekomst. Niet zo gek, de CEO WorldWide van Saatchi & Saatchi Kevin Roberts, bracht in 2005 het prachtige boek ‘LoveMarks’ op de markt dat in een zeer smaakvolle stijl, typografie en fotograife een voortuitblik geeft op wat we in de toekomst mogen verwachten van merken.

Na de pauze laat Ingmar de Lange van Mountview ons nieuwe prikkelende concepten zien van merken van vandaag. Ingmar richt zich op communicatie voor jong-volwassenen. De keren dat ik hem heb zien spreken werd ik altijd positief verrast met nieuwe praktijk van merken die voor mij volkomen onbekend waren maar zeer goed aansloegen in de doelgroep (waar ik blijkbaar niet meer toe behoor, snif).

Het laatste deel van de dag bestaat uit de praktijk cases. Niemand minder dan de marketeer of the year, Hans Hagenaars, directeur Postbank komt aan het woord. Daarna volgt er nog een (geheimzinnige) case. Spannend wat dit zal worden…. Vervolgens wordt het congres nog praktischer. Fred Bergmans van Fresh Business komt met do’s en don’ts die de bezoekers direct richting te geven voor de merkinnovaties van morgen.

Na deze volle dag is er nog ruimte om nog wat na te praten, alles lekker te laten bezinken of nog wat oude bekenden op te zoeken gedurende de welbekende borrel.

Alle details zijn te vinden op: programma. De kosten bedragen 695 euro ex. BTW. Inschrijven is uiteraard nu al mogelijk. Daarvoor krijg je dus een hele dag een update in het Holiday Inn in Leiden, volop netwerkgelegenheid én een exemplaar van Van Massamerk naar Mensmerk (tweede druk).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Off the record: best een aantal discussies gevoerd of ik dit item wél of níet moest posten. Omdat ik zelf spreek krijgt de posting misschien te snel een 'ik- erwin' gehalte. Maar omdat ik vind dat nieuwe events sowieso interessant zijn voor de community - ik vind het zelf nl. ook altijd interessant - toch besloten te posten. Ook plaats ik een vergelijkbare tekst op molblog. Om het nog erger te maken zal ik het ook nog op mensmerk.nl plaatsen. Dat leidt ongetwijfeld soms tot lezers die het twee keer en misschien zelfs wel drie keer lezen. Maar daar kan ik nix aan doen. Het wachten is op de marketingkalender die door alle marketingweblogs wordt gedeeld en een eigen RSS feed/e-mail update. Vooralsnog ben ik benieuwd of en tot welke discussie dit leidt. Ik stel voor dit hier te doen.

    geplaatst op
  • Geen probleem dat je het (ook) hier plaatst Erwin; ik verwacht natuurlijk wel een toegangskaart voor één van de bloggers van marketingfacts zodat we hier straks een verslag krijgen van het event ;-)

    geplaatst op
  • @Marco: Je zet een smiley neer, maar ik ga dit wel serieus vragen!

    geplaatst op
  • @Marco: goed plan om een verslag van dit congres met de lezers van marketingfacts te delen! Ik zal zorgen voor een toegangskaart voor jou of een andere marketingfacts blogger.

    Geïnteresseerden kunnen zich voor het congres inschrijven via onderstaande link.

    http://www.elseviercongressen.nl/showform.asp?context=0&language=0&prevdocid=3418&docid=793

    geplaatst op
  • @Annechien: aangepast!

    geplaatst op
  • Helemaal top Annechien, we hebben nog contact hierover (zal na mijn vakantie worden)!

    geplaatst op
  • Marco, kan er boven de slimme doch discutabele link van Elsevier, hierboven, niet in kleine letters '(advertentie)' geplaatst worden?

    geplaatst op
  • Elsbeth, zoals ik ook al in de reacties op Molblog aangaf heb ik geen problemen met dit soort postings en reacties. Ze zijn relevant en hebben toegevoegde waarde voor de lezers van Marketingfacts.

    Mocht ik helemaal verkeerd zitten met mijn redenatie dan hoor ik dat uiteraard graag van de lezers van Marketingfacts!

    geplaatst op
  • Wie meer wil weten over de LoveMarks van Kevin Roberts raad ik aan de Media Facts van juni te lezen. Daarin een leuk interview met deze inspirerende man. Op http://www.mediafacts.nl (met s) vind je meer informatie.

    geplaatst op
  • Op Molblog ook al gereageerd, maar ook hier maar even mij even in deze discussie mengen.
    Als uitgever van o.a. Tijdschrift voor Marketing – één van de 2 partijen achter Molblog kan ik natuurlijk niet gelukkig zijn met een posting als deze.

    Waarom niet?
    Het betreft in mijn ogen een niet-redactioneel stuk. Puur pluggen van een programma. Hoe informatief ook overigens! Het betreft wel hele makkelijke promotie dus voor ook nog eens onze concullega’s van Elsevier Congressen. Op een plek waar dat in mijn ogen normaal gesproken betaald zou moeten zijn in de vorm van hetzij een banner; hetzij een I.M.

    @ Annechien: slimme actie die ik zeker kan waarderen; immers creativiteit en slimmigheid heeft de marketeer nodig in low-budget uitgeefland.

    Voor alle duidelijkheid. Ik zeg dus niet dat het betreffende event niet noemenswaardig is; wat mij betreft hoort het thuis in het overzicht van marketingevents in onze agenda op marketing online

    Ik ben het met Erwin eens dat een marketingkalender die gedeeld wordt door de marketingcommunity geen overbodige luxe is, want nu moet op te veel plekken dit soort basic informatie bijgehouden worden. Het is jammer dat http://www.marketingkalender.nl van het PIM nog niet echt loskomt!

    Wat kan dan wel?
    Een ander verhaal vind ik redactionele aandacht aan events. Eventblogging.

    @ MF De wijze waarop je andacht besteed hebt aan Fusion 2005; daar zit ‘m de crux.
    Je maakte een kort verslag Fusion om ons te laten weten waar je nu weer uithing;-). Het is jouw blog dus logisch en vermakelijk.
    Verder schreef je nog een specifiek verslag over de parallel sessie die je verzorgde. Inhoudelijk van toegevoegde waarde. Je geeft mensen info die ze – als ze niet geweest zijn – niet hadden kunnen krijgen. En als extra geef je de tip voor webcast . Iets waar niemand geld aan zal verdienen.

    Dussss..
    Bloggers bezoek vooral al die mooie events; welke kleur dan ook (Kluwer, Elsevier, etc) en geef de marketing community van Nederland goede verslagen met vakinformatie; jullie opinie & observaties.

    Dus Nee we zetten de sluis niet dicht; alleen wel duidelijker commercie en redactie scheiden en vooral toegevoegde waarde geven in de vorm van inhoudelijkheid.

    Oh ja ik je mag natuurlijk best vertellen dat we druk zijn met het jubileum van tijdschrift voor marketing en dat mensen 13 december 2006 in hun agenda moeten noteren. Ivm event in het Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. ;-)

    geplaatst op
  • Rogier, dank voor de aanvulling maar tot nog toe alleen nog maar kritiek vanuit de uitgevershoek (die ik overigens begrijp). Maar wat vinden de lezers er nu van? Persoonlijk zou ik blij zijn met een link naar waar ik me kan aanmelden; dat maakt het voor mensen die interesse hebben makkelijker. Mensen die geen interesse hebben negeren het gewoon.

    Vwb het 40-jarig jubileum van TvM; zag vanmorgen een email voorbij komen. Ter ere van het jubileum krijgen nieuwe abonnees 40 euro korting op een abonnement. Wellicht zou je eens kunnen kijken wat je met je bestaande abonnees kunt doen ;-)

    geplaatst op
  • @Marco wat betreft aanmeldingsgemak voor lezer. Mee eens, het gaat mij alleen om de plek. Vandaar dat ik me zoals gezegd wel kan vinden in idee van Erwin dat een marketingkalender die gedeeld wordt door de marketingcommunity geen overbodige luxe. Nogmaals het is jammer dat http://www.marketingkalender.nl van het PIM nog niet echt loskomt!

    Wat betreft TvM 40 jaar voor abonnees.
    Een aantrekkelijke korting op het event in december voor onze abonnees?

    geplaatst op
  • (sorry voor je late reactie, was gisteren jarig en ook nog de hele dag onder de pannen in Apeldoorn)

    @Rogier: "Wat kan dan wel": volgens mij bepalen de lezers wat wel en niet kan. Als je er maar open en eerlijk over bent. Je zou dus kunnen zeggen: een event kost 1000 euro, maar lezers van dit blog betalen 900 als je boekt via deze link (via het blog ipv rechtstreeks). Het blog krijgt dan overigens ook nog eens 50 euro voor de bemiddeling. Blog blij. Lezer blij. En volledige eerlijke en authentieke communicatie. Maar zonder een merk dat 'adverteert': dat alleen betaalt voor de uiting. Je hoeft het er ook niet bij te zetten. Als je het event op een verkeerde manier hebt beschreven, word je direct onderuit gehaald.

    Deze ontwikkeling is overigens in alle sectoren te vinden en staat bekend onder de term "Performance Based Marketing". Deze vorm is enorm hard aan het groeien, ten koste van 'advertising'.

    @Rogier: "Korting voor abonnees TvM 40 jaar": waar je de marketingcommunity echt mee zou helpen is 5% korting op het eerste de beste congres waar ze heen gaan, als ze maar via Molblog boeken. Molblog zou dan afspraken met alle eventorganisaties moeten maken. Maar dat zou wel een echt revolutionaire stap zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.