Online mediabestedingen in de VS naar 25%
Blackfriars Communications, een Amerikaans marktonderzoek- en adviesbureau, publiceert ieder kwartaal de zogenaamde Marketing Index waarmee het de mediabestedingen in de VS evalueert. Uit de cijfers voor het tweede kwartaal van 2006 blijkt dat de totale online mediabestedingen inmiddels ruim 25% bedraagt waarvan 15% naar online media, 6% naar e-mail marketing en 5% naar websites (via digimedia.be).
Ik neem aan dat Blackfriars Communications een Amerikaans(-e) marktonderzoek- en adviesbureau is die niet evolueert maar evalueert…
Je hebt helemaal gelijk; pas het direct aan. Moet ’s avonds toch eens wat vroeger gaan slapen zodat ik ’s morgens weer fit ben 😉
Wat is het verschil tussen advertising online (+6%) en website en internet media (-3%)?
Ik verbaas me over de daling van de laatste namelijk.
Ramon, dat er uiteindelijk meer naar online advertising is gegaan dan gebudgeteerd en dat vwb website en internet media juist minder is verbruikt dan gebudgeteerd. Althans, zo heb ik de resultaten geinterpreteerd.
Waar ik me wel enigzins over verbaas is dat het beoogde budget voor de adverising (zowel off- als online) vrij vors overschreden wordt. Wellicht dat de positieve economische ontwikkelingen hierin een rol spelen?
Amerika loopt toch wat betreft advertising voor en je zou dan ook verwachten dat ze zeker het budget voor de advertising redelijk kunnen schatten…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!