OPTA pakt telemarketing aan

OPTA pakt telemarketing aan
, RIFF

OPTA pakt telemarketing aanNet op de dag dat de Consumentenlijn Telemarketing trots bekend maakte maar weinig klachten te ontvangen en stichting Infofilter 130 nieuwe bedrijven kon toevoegen aan de lijst van callcenters die de wensen van klanten wel respecteren, heeft de OPTA aangegeven hard te gaan ingrijpen omdat veel telefoontjes niet voldoen aan de wettelijke eisen.

Chris Fonteijn van de Opta zegt: ‘Ondanks diverse initiatieven van de telemarketingbranche wordt de telecommunicatiewet nog niet goed genoeg nageleefd door een aantal partijen. De irritatie onder consumenten over dit soort telefoontjes is groot. Het gaat ons er om de telemarketing beter te maken, door de uitwassen te bestrijden. Wij rekenen hierbij ook op samenwerking met de diverse branche-organisaties’.

Na de zomer maakt de Opta bekend hoe klachten geregistreerd kunnen worden. De Opta zal “koud bellen” als eerste aanpakken en kan boetes opleggen tot Eur 450.000.
Het gaat de Opta er primair om dat er bedrijven zijn die zich niet aan de ‘opt-out’ regeling houden, en die dus consumenten bellen die zich al hebben afgemeld.
Het is voor de branche van groot belang dat de rotte appels snel worden aangepakt om Amerikaanse toestanden te voorkomen. In de VS heeft 75% van de consumenten zich al afgemeld voor telemarketing terwijl dat nog maar 3 jaar mogelijk is.


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Inmiddels komen er reacties uit de contact center branche:

    De Vereniging Contactcenters Nederland: http://www.verenigingcontactcenters.nl/nieuws.asp?i=570

    De Werkgeversvereniging Callcenters http://www.wgcc.nl/actueel_persberichten_20060518.html

    Gevreesd wordt dat er bij ieder gesprek actief moet worden aangeboden dat de klant zich kan afmelden, en dat zal rampzalige gevolgen hebben voor de branche en het instrument telemarketing.

    geplaatst op
  • Ik ben het er helemaal mee eens. Ik wordt al een jaar iedere twee weken opgebeld over mijn pensioenvoorziening. Helemaal gek wordt je er van. En dan te bedenken dat ik m'n telefoonnummer ook nog heb laten registreren bij die site waar je kunt aangeven dat je geen prijs stelt op telefoon terreur.

    Ze hebben het gewoon aan zichzelf te danken.

    geplaatst op
  • Kan OPTA mij vertellen hoe ik al die onnodige telefoontjes kan blokkeren?
    Ik word er hoorndolvan en elke dag wordt ik gebeld met nummerweergave "ONBEKEND"
    Het is een onacceptabele inbreuk op mijn privacy !!!
    Graag Reactie !!!
    M.v.gr.
    A.Bos

    geplaatst op
  • Ik zou blij zijn als er inderdaad iets gedaan werd aan dat callcenter gebeuren. Ik ben deze week 4 keer benaderd voor Oxxio, die ik absoluut niet wil hebben en ook geen vrijblijvende info hier over.
    Ik ben 3 keer benaderd door een of ander bedrijf i.v.m. mijn dieren. Ik wil dit niet.

    Hopelijk kunt u er iets aan doen en gebeurd dit snel want vrees dat er een heleboel mensen niet bestand zijn hier tegen en dat er heel veel mensen de dupe worden hierdoor.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.