Wie wil er niet door de Rabobank genaaid worden?

Wie wil er niet door de Rabobank genaaid worden?

Ook beroemde commercials hebben een beperkte houdbaarheidsdatum. Voor Gerrit-Jan Doorneweerd valt Jochem de Bruin, gespeeld door Vincent Rietveld in de Rabobank commercials daar inmiddels onder. In 2005 ontving de Rabobank nog een Effie maar Doorneweerd vraagt zich inmiddels af of hij de enige is die jeuk krijgt bij het zien van weer een versie van ideale schoonzoon Jochem de Bruin.

Hij vond een aardig alternatief in een buitenlandse Rabobank commercial alleen vreest dat die waarschijnlijk niet zal worden uitgezonden in Nederland. Jammer want Doorneweerd bedacht ook alvast een pakkende ondertitel: “Wie wil er niet door de RABO genaaid worden?”

Doorneweerd, hij blijft scherp!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Dit is een leuke ad!
    Die Jochem de Bruin is veel te braaf. En we hebben hem al weer lang genoeg op televise gezien.

    geplaatst op
  • Ik heb Doorneweerd al gezegd dat 'ie niet zo moet zeuren. Ik heb liever een lekker ding zoals in bovenstaande commercial (die Zweedse vriendin van Jochem vind ik trouwens ook een vondst, in de bioscoopversie dan) dan dat ik achterna gezeten wordt door een ex-voetballer in een blauw leeuwenpak. En voor de rest doen al die banken toch gewoon hetzelfde? Het enige onderscheid tenslotte is marketing en prijs.

    geplaatst op
  • De betreffende commercial is al een paar maanden oud en komt uit Nieuw-Zeeland. Rabobank heeft daar een andere uitgangspositie en doelstelling ... dus is de marketingcommunicatie er ook op aangepast.

    Beetje makkelijk scoren hoor.... leuk filmpje plaatsen, van Rabobank zelf nota bene, en vervolgens wat schelden en tieren.

    @Marco, wat precies vind je daar "scherp" aan?

    geplaatst op
  • @Michiel: Doorneweerd weet telkens weer de juiste dingen op te pakken uit de media, daar een eigenwijze interpretatie aan te geven en daarmee (in ieder geval mij) te prikkelen. Mijn opmerking was niet specifiek bedoeld voor dit Rabo-stukje (dat gewoon grappig was). Alhoewel, ik hoop dat het ook de Rabo-mensen weet te prikkelen zodat ze scherp blijven. Blijkbaar begint Jochem de Bruin sommige mensen op de zenuwen te werken. Volgens mij kun/moet je daar wat mee!

    Misschien moet Jochem net als Martine Bijl even een tijdje op vakantie? Of moet moet hij eens onverwacht uit de hoek komen en de beest uithangen? Ik ben geen reclamemaker dus ik roep ook maar wat ;-)

    geplaatst op
  • Ik denk dat Rabo eerder consumentenpanels raadpleegt om te toetsen hoe lang commercials nog meegaan.

    Overigens: scherpe kijkers was het wellicht opgevallen dat alle oude Jochem commercials de afgelopen tijd nog een keer gerouleerd zijn. Een teken aan de wand?

    geplaatst op
  • Nu alleen nog even zorgen dat raboplus.co.nz, dus zonder www zoals vermeld in de commercial ook werkt ;-)

    Gerrit-Jan Doorneweerd is voor marketeers in de financiële dienstverlening (zoals ik dus) absoluut een weblog om te volgen. Er zouden meer van die kaliber moeten zijn.

    geplaatst op
  • "Ik denk dat Rabo eerder consumentenpanels raadpleegt om te toetsen hoe lang commercials nog meegaan."

    Ik neem aan dat rabobank niet meer alleen op panels vertrouwt? Ik ben geen marktonderzoeker (
    (c) Marco's manier om toch zijn mening te geven en geen verantwoordelijkheid te accepteren ;) ), maar de hype is nu toch wel dat panels geen goede markt informatie geven, alleen goede ideeen. Doordat ze groupthink in de hand werken en mensen hun mening slecht kunnen verwoorden, etc.

    Effe de Wisdom of Crowds lezen voor wat inspiratie voor andere methoden misschien ;)

    Ik vind trouwens dat Jochem nog wel effe meekan, als ie maar wat nieuwe leuke dingen blijft doen, iets verrassends zou aardig zijn.

    geplaatst op
  • "Het enige onderscheid tenslotte is marketing en prijs."

    @ jeroen: ben bang dat dat niet echt het geval is.. ik merk in ieder geval zelf steeds vaker dat ik de service en mogelijkheden die een bank biedt zeker zo belangrijk vind als de prijs.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.