Relatiebemiddeling-spots

11 mei 2006, 06:44

Terwijl de ontwikkelingen op digitaal gebied elkaar in een toenemend rap tempo opvolgen, heb ik de indruk dat het ‘retro’-gevoel evenredig aan populariteit wint. Van de bekende ‘Rubiks Kubus’ tot de Q20, en van de Atari-spellen tot ‘Ken & Barbie’. Ze lijken allemaal terug van weggeweest.

In het tv-programma ‘Beauty & de Nerd’ (RTL5) zit bijvoorbeeld een nerdie-deelnemer, die een door-elkaar-gehusselde-kubus binnen no-time kan oplossen. En dat zonder te kijken, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De reden voor deelname aan het programma is overigens om uberhaupt enig sociaal gedrag richting het andere geslacht aan te leren, wat voor de meeste van hen (tot nu toe) geheel vreemd is.

Axe speelt met een drietal (user-generated?) spots leuk in op het ‘retro-nerd’-gevoel door de bovengenoemde ‘iconen’ erin te verwerken. Een aanrader voor de ‘eeuwige’ vrijgezel. (De overige twee spots ‘Geld-knikkeren’ en ‘Ken & Barbie’ staan op de volgende pagina.)

AXE: ‘Geld-knikkeren’

AXE: ‘Ken & Barbie’

Ronald ter Voert
ADVISOR | MODERATOR | EXPERT in the field of (digital) media, marcom, tech & innovation | Owner of RTV MEDIA. bij RTV MEDIA.

Ronald is adviseur, moderator en producent op het gebied van (digitale) media, marcom, tech & innovatie voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van startups, scale-ups tot de grotere bedrijven en instellingen. Hij is ook als jurylid verbonden aan een aantal gerenommeerde vakprijzen. Eerder was hij onder meer hoofdredacteur bij Emerce en tv-producent bij Endemol, SBS en Fremantle. Ronald produceert en presenteert het wekelijkse radio-podcast-vodcastprogramma ‘Tech & Innovatie’ op EASY FM en diverse populaire audio- en videoplatformen, is dagvoorzitter en moderator bij EMERCE, produceert podcasts en nog veel meer.

Categorie
Tags

4 Reacties

    ronald ter voert

    @robert: dat is fijn, maar….wat heeft dat te maken met dit artikel?


    11 mei 2006 om 10:28
    rjmvandiepen

    @ronald

    Ik zie toch duidelijke ‘relatiebemiddeling ‘in de titel staan. En Boer zoekt vrouw is een programma die boeren helpt om een nieuwe partner te krijgen en ze gebruiken er ook spots voor.


    11 mei 2006 om 10:50
    ronald ter voert

    @robert: dat is opzich inderdaad waar.;-)


    11 mei 2006 om 11:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!