180 Amsterdam wint Golden Watch op Golden Drum festival in Slovenië

4 oktober 2006, 11:08

Golden Drum 2006 winners

Na PICNIC ‘06 heb ik mijn zoektocht naar goede cross-mediale campagnes voortgezet:-) Ik ben nu namens Marketingfacts in Portoroz, Slovenië op de Golden Drum – het reclamefestival van New Europe (Centraal en Oost Europa). Gisteren werden de eerste prijzen uitgereikt – in de Open Worldwide competitie. Golden Drum richt zich in eerste instantie op adverteerders en reclamebureaus uit New Europe, maar een aantal categorieën zijn ook open voor Westerse bureaus, zoals Design & Art Direction, Interactive, Media campaigns, Film & TV promo en Advertising campaigns.

Nederland kreeg 1 van de 9 hoofdprijzen in de categorie Advertising campaigns – 180 Amsterdam ontving Golden Watch voor de ‘Impossible is nothing / +10’ campagne voor Adidas. Proficiat 180! Het is niet makkelijk om Golden Drum te winnen want de concurrentie is erg zwaar – rond 2.500 inzendingen uit 40 landen. De meeste komen uit Slovenië (304), Roemenië (299), Rusland (258) en Oostenrijk (245). Nederland is dit jaar aanwezig met 2 inzendingen – van 180 en Novocortex (ik bevind me dus in goed gezelschap:-). Vooral het werk van de Oostenrijkse en Roemeense bureaus is ijzersterk. McCann Erickson uit Roemenië en Jung von Matt uit Oostenrijk leiden op dit moment in de overall competitie voor het meest creatieve bureau van Golden Drum. Later meer nieuws uit Slovenie. Ook over cross-media.

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    180, ook van deze kant gefeliciteerd!

    Serge, wat is de reden dat er relatief weinig landen meedoen vanuit West-Europa en Nederland in het bijzonder?


    4 oktober 2006 om 11:49
    serge.fenenko@novocortex.com

    Er zijn juist heel veel deelnemers uit het westen – uit Duitsland (48 inzendingen), Finland (54), VS (65) en natuurlijk Oostenrijk. Ik vind het bijzonder jammer dat de NL bureaus niet participeren, terwijl Golden Drum echt een ‘window to New Europe’ is.

    Ik heb net Jure Apih, de voorzitter van Golden Drum, gesproken over de mogelijkheden om NL beter te profileren op het festival, bv. met presentaties over SpinAwards en Cross Media Week. Hij was positief, nu is Nederland aan zet.


    4 oktober 2006 om 12:01
    media

    Stephan is deze week op vakantie maar wellicht dat hij er volgende week op kan reageren 😉


    4 oktober 2006 om 12:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!