10 interessante onderzoeken van afgelopen week

11 november 2012, 18:39

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 45

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken en data van afgelopen week voor je op een rijtje gezet. Deze week onder andere de blog van Erik van Roekel over hoe 258 merken Twitter gebruiken, het conversieoptimalisatie-onderzoek van Econsultancy beschreven door Bert Anvelink en wat social media cijfers op een rijtje.

Research: hoe 258 merken Twitter gebruiken

Brandwatch, een leverancier van tools voor monitoring en analyse van social media, onderzocht hoe 258 merken Twitter gebruiken. Het onderzoek levert een paar interessante uitkomsten over de mate van gebruik en de tools die daarbij worden ingezet.

Lees verder

Daling van CPC bij Google lijkt ten einde

De cost-per-click (CPC) bij Google lijkt zich, na een lange daling, te herstellen. Desalniettemin is de CPC van het derde kwartaal van dit jaar nog altijd 10% lager dan een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van Adobe's Global Digital Advertising Update Q3 2012. De daling van de CPC is met name het gevolg van de groei van mobiele kliks, die goedkoper zijn dan reguliere kliks. De bestedingen aan paid search groeide in het derde kwartaal wereldwijd met double digits. In de VS groeide de bestedingen ten opzichte van 2011 met 11%, in Duitsland 25% en in het Verenigd Koninkrijk met 36%.

Lees verder

Conversieoptimalisatie: Geef het aandacht en het groeit!

Econsultancy heeft in samenwerking met RedEye voor het vierde jaar op rij onderzoek uitgevoerd naar de conversieratio en conversieoptimalisatie. Het blijkt dat vooral die bedrijven die ook daadwerkelijk aandacht geven aan conversieoptimalisatie betere resultaten behalen. In vergelijking met vorig jaar krijgt segmentatie meer aandacht en binnen segmentatie is er een verschuiving waarneembaar van gedragssegmentatie naar geografische en demografische segmentatie.

Lees verder

Visie op Technologie, Media en Telecom 2012

Het overgrote deel van de Technologie, Media en Telecommunicatie branche zal het in 2012 niet goed doen. Dat voorspelt althans ABN AMRO in haar jaarlijkse sectorrapport. Ondanks een negatieve start van het jaar, verwacht ABN dat de reclamebestedingen voor televisie en radio met 2 procent zullen toe­nemen. Ook software is een uitzondering op de regel.

Lees verder

Inzicht in de verandering van het leef-, werk- en speelritme van Nederland

Ruim de helft van de Nederlanders (56 procent) is bang dat zij te afhankelijk zijn van mobiele communicatietechnologie. Dat blijkt uit dit onderzoek (n=2.000) van het Leefritme Kenniscentrum. Het rapport onderzoekt de impact van mobiele technologie op hun leef- en werkritme. Hoewel 56% de afhankelijkheid benoemt zegt slechts een kwart dat zij hier zelf last van hebben. 4 op de 5 vindt het eigen leefritme prettig tot zeer prettig.

Lees verder

Taaltechnologie-onderzoek naar dreigtweets en rampen

Prof. dr. Antal van den Bosch is hoogleraar Example-based language modelling aan de Faculteit der Letteren van de Radboud Universiteit Nijmegen heeft vrijdag zijn oratio uitgesproken over zijn taalonderzoek. Van den Bosch en collega’s werken op dit moment met het ANP aan een zoeksysteem dat twitterberichten kan doorzoeken op signalen die voorspellen wat nieuws kan worden. En met het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) wordt een zoeksysteem naar dreigtweets ontwikkeld.

Lees verder

The Anatomy & Dynamics of Vision Advantages

Wetenschapper en auteur van deze paper Sinan Aral bestudeert al jaren de anatomie van digitale netwerken. Hoe verspreid informatie online? In dit stuk beschrijft hij samen met collega Vincent J. David hun onderzoek naar de kennisverspreiding binnen een bedrijfse-mailnetwerk. Hieruit komen een aantal zaken naar voren.

Lees verder

Marktaandeel Google in Verenigd Koninkrijk neemt af

Uit de laatste cijfers van Experian Hitwise blijkt dat 89.33% van alle zoekopdrachten vanuit het Verenigd Koninkrijk kwam vanaf Google Sites. Hoewel het marktaandeel Google nog steeds enorm is, is het de eerste keer in vijf jaar dat het marktaandeel onder de 90% is gezakt.

Lees meer

Oraan Sandy dwingt Amerikanen tot mobiel

Data van Usablenet toont het effect van Sandy op het gebruik van mobiele apparaten in de VS. Van maandag tot donderdag nam het mobiele verkeer van de sites van vliegmaatschappijen met 98% toe. Ook nam het verkeer naar de sites van publieke voorzieningen met 16.000% toe. Sites van transportvoorzieningen zagen het verkeer met 495% groeien, en telecomsites zagen een stijging van 126%.

Lees meer

Social media facts and statistics 2012

Niet zozeer een onderzoek, maar wel aardig om de social media cijfers van 2012 even onder elkaar te zien in een fraaie infographic. Infographic komt van de hand van Go-Globe. Data komt van hierrr.

Afbeelding: UggBoy (cc)

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Gundosijs

    Aloha! amt


    19 november 2012 om 13:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!