Zilver met een gouden randje: Radiozenders.FM claimt plek naast Spotify

Hoe twee Brabantse vrienden de radiowereld veroveren en de gevestigde mediareuzen achter zich lieten tijdens de Website van het Jaar 2025 verkiezing.

23 december 2025, 16:00 174 x gelezen

Het platform van Sander Krijnen en Nick Wagelmans claimde onlangs de Zilveren Award voor populairste Website van het Jaar in de categorie Audio. Daarmee lieten de twee vrienden een rijtje prominente medianamen achter zich en eindigden ze direct achter de internationale streaminggigant Spotify. Maar wie denkt dat het duo nu rustig achterover leunt, heeft het mis: de innovaties voor online radio luisteren in 2026 worden nu al uitgerold.

 

Het is het ultieme bewijs dat je geen miljoenenbudget nodig hebt om de harten van radio-luisterend Nederland te veroveren. Terwijl de grote corporaties nog bezig zijn met hun jaarplannen, hebben Krijnen en Wagelmans de koers met Radiozenders.FM voor 2026 al ingezet. De winst van de Zilveren Award fungeert daarbij als brandstof voor een reeks technische upgrades die deze maand al live gaan.

thumbnail_radio-luisteren-doe-je-hier

Innovatie op topsnelheid: De Realtime Radiogids

Vraag je jezelf ook wel eens af: “Welk nummer hoorde ik net op de radio?” Daarmee komen we op de belangrijkste vernieuwing die momenteel wordt uitgerold: de nieuwe realtime radiogids. Hiermee lost Radiozenders.FM een groot probleem van de moderne luisteraar op: de “zoektocht” naar die ene track. Door realtime inzicht te geven in wat er op elk station draait, biedt het platform een snelheid en overzicht waar zelfs de grootste streamingdiensten een puntje aan kunnen zuigen.

“We horen van onze gebruikers dat ze eenvoud willen, maar ook controle,” aldus Sander en Nick. “Daarom wachten we niet tot 2026. Onze nieuwe radiogids en UX-upgrades gaan nu live. We willen laten zien dat we niet alleen de ‘runner-up’ zijn achter Spotify, maar op het gebied van online radio luisteren de absolute nummer één in Nederland.”

David vs. Goliath 2.0

De overwinning in de categorie Audio is extra pikant omdat de concurrentie zwaarder was dan ooit. Tussen de algoritmes en internationale tech-reuzen door, bleef Radiozenders.FM groeien door simpelweg te luisteren naar hun community. Die nuchtere aanpak, gecombineerd met de technische slagkracht van Nick, zorgt ervoor dat het platform wendbaarder is dan welke mediagigant dan ook.

Wat betekent dit voor 2026?

Met de titel ‘Populairste Audio Website (Zilver)’ op zak, is de positie van Radiozenders.FM voor het komende jaar steviger dan ooit. Het radioplatform positioneert zich niet langer als een alternatief, maar als dé standaard voor iedereen die zonder haperingen en met maximale informatie wil radio luisteren. Voor Sander en Nick is 2025 het jaar van de erkenning, maar 2026 het jaar van de definitieve dominantie. De slogan luidt dan ook: Radiozenders.FM – Radio luisteren, doe je hier!

Lees hier meer over RadiozendersFM
Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Plaats reactie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!