Via sociale media kan één valse bewering over een bedrijf zich razendsnel verspreiden en mogelijk tot reputatieschade leiden. Misinformatie is niet langer een randverschijnsel, maar een strategisch risico voor ieder bedrijf. Dit roept de vraag op hoe bedrijven zich kunnen wapenen tegen misinformatie.
Lees hier de eerste case uit dit vierluikIn een wereld waarin consumenten dagelijks worden overspoeld met informatie, is het voor merken noodzakelijk om op te vallen. Traditionele marketingstrategieën, die vooral focussen op productkenmerken en promotie, schieten vaak tekort in het creëren van duurzame verbindingen. Storytelling biedt een krachtig alternatief. Het is geen modewoord, maar een strategisch instrument dat merken helpt om betekenisvolle relaties op te bouwen, gedrag te beïnvloeden en zich blijvend te onderscheiden.
De Grand Prix Contentmarketing 2025 laat zien hoe het vak zich verder professionaliseert. Opvallend dit jaar: campagnes die maatschappelijke waarde weten te combineren met strategische scherpte en creatieve consistentie. Van Hema tot Somention, en van Zilveren Kruis tot Level.works, de winnende cases laten zien dat contentmarketing meer is dan bereik of zichtbaarheid.
Ook in B2B draait alles om mensen, stelt Mariëlle Krouwel. Tijdens haar keynote op de NIMA B2B Xchange 2025 laat ze zien hoe merken in een rationele wereld juist met emotie harten veroveren. Ze pleit voor langetermijn merkbouw, menselijke marketing en durf om gevoel toe te laten als krachtig concurrentievoordeel in een tijdperk van data en AI.
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Marketing medewerker die écht impact wil maken
Natural Spices is al meer dan 90 jaar dé natuurlijke smaakmaker in de keuken.. Wij maken gezondere smaakmakers waarmee iedere consument bewust kan genieten van een bijzondere smaakbeleving – zowel voor het maken van een Michelin sterren waardig 6-gangen menu als een snelle hap.
Marketing medewerker die écht impact wil maken
Adviseur marketing & positionering
‘Je krijgt energie van koers bepalen, merk bouwen en verbinden, van binnenuit en naar buiten toe. Je bent een echte bruggenbouwer.’
Adviseur marketing & positionering
Senior Marketeer
Breng strategie tot leven door denken en doen te verbinden — van creatieve campagnes tot meetbare resultaten, in een nuchtere en betrokken werkomgeving waar jouw ideeën het verschil maken.
Senior Marketeer
We are family
Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.