Burn-out heeft niet alleen gevolgen voor de managers zelf, maar kan ook een aanzienlijke impact hebben op het (marketing)team en de organisatie als geheel. Uitgeputte (marketing)managers nemen slechtere beslissingen, hun creativiteit kan afnemen en de motivatie van hun team kan verminderen.
Vrijheid is een van de meest diepgewortelde wensen die we als mensen koesteren. Geen wonder dat we steeds meer marketingcampagnes zien die ons een leven zonder beperkingen beloven. Maar er zit hier iets fascinerends in: de paradox dat de vrijheid die ons beloofd wordt, ons tegelijkertijd nog meer verbindt aan bedrijven, systemen en technologieën.
Op het aankomende Congres Contentmarketing & Webredactie zal Peter Hinssen spreken over de toekomst van contentmarketing, met een focus op personalisatie en de rol van AI.
De updates betekenen voor marketeers waarschijnlijk dat YouTube Shorts een nog belangrijker platform wordt voor contentdistributie en merkopbouw. Doel? Flexibiliteit in contentcreatie zonder dat het de kern van korte, pakkende video's verliest.
Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.
Een team van ontwikkelaars heeft meer dan een jaar aan de Weekplanner gewerkt: "moeilijkste aan een goede app ontwikkelen is om deze eenvoudig te houden".
Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.
De afgelopen jaren voegde de NS steeds meer functies toe aan zijn treinplanner. Inmiddels is de app uitgegroeid tot een reisplanner waarmee je ook bus, tram en deelscooters kunt plannen. Handig maar ook ingewikkelder. Is de NS de weg kwijt? Een analyse van de typische dilemma’s van een innovatiestrategie.
Hangt de kwaliteit van betalingen af van meer dan technologie alleen? Volgens Service Payment Provider Buckaroo wel. Het bedrijf laat dit zien in de samenwerking met de ANWB, waar Buckaroo sinds kort alle betaaloplossingen levert voor hun omnichannelstrategie.
Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.
Ciao, ik ga ervan door! "Waarom?", vraag je je dan af. Precies zoals ik je hier letterlijk de rug toekeer, voelt het soms alsof LinkedIn je ook de rug toekeert.
Bij CS, het Genootschap van Contentstrategen, kun je op 8 oktober inspiratie opdoen voor een creatievere (en betere) aanpak van je B2B content marketing.