Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Waarom burn-out onder (marketing)managers een groeiend probleem wordt

Burn-out heeft niet alleen gevolgen voor de managers zelf, maar kan ook een aanzienlijke impact hebben op het (marketing)team en de organisatie als geheel. Uitgeputte (marketing)managers nemen slechtere beslissingen, hun creativiteit kan afnemen en de motivatie van hun team kan verminderen.

Ultieme vrijheid: marketingtruc of poort naar zelfontdekking?

Vrijheid is een van de meest diepgewortelde wensen die we als mensen koesteren. Geen wonder dat we steeds meer marketingcampagnes zien die ons een leven zonder beperkingen beloven. Maar er zit hier iets fascinerends in: de paradox dat de vrijheid die ons beloofd wordt, ons tegelijkertijd nog meer verbindt aan bedrijven, systemen en technologieën.

Peter Hinssen: “Hyperpersonalisatie vraagt om meer dan technologie alleen”

Op het aankomende Congres Contentmarketing & Webredactie zal Peter Hinssen spreken over de toekomst van contentmarketing, met een focus op personalisatie en de rol van AI.

YouTube Shorts (new features): hoe korter hoe beter?

De updates betekenen voor marketeers waarschijnlijk dat YouTube Shorts een nog belangrijker platform wordt voor contentdistributie en merkopbouw. Doel? Flexibiliteit in contentcreatie zonder dat het de kern van korte, pakkende video's verliest.

B2B Content Podcast: Lonneke Hoondert over creativiteit in IT

Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.

Onder de loep genomen: de nieuw gelanceerde Weekplanner in de Picnic app

Een team van ontwikkelaars heeft meer dan een jaar aan de Weekplanner gewerkt: "moeilijkste aan een goede app ontwikkelen is om deze eenvoudig te houden".

Babyboomers maken de overstap naar digitale content, maar merken blijven achter

Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.

Is de NS de weg kwijt?

De afgelopen jaren voegde de NS steeds meer functies toe aan zijn treinplanner. Inmiddels is de app uitgegroeid tot een reisplanner waarmee je ook bus, tram en deelscooters kunt plannen. Handig maar ook ingewikkelder. Is de NS de weg kwijt? Een analyse van de typische dilemma’s van een innovatiestrategie.

Paying Attention: de nieuwe merkbelofte voor betalen?

Hangt de kwaliteit van betalingen af van meer dan technologie alleen? Volgens Service Payment Provider Buckaroo wel. Het bedrijf laat dit zien in de samenwerking met de ANWB, waar Buckaroo sinds kort alle betaaloplossingen levert voor hun omnichannelstrategie.

Van gewoontegedrag naar duurzame keuze: de rol van emotie in marketing

Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.

Waarom keert LinkedIn je de rug toe?

Ciao, ik ga ervan door! "Waarom?", vraag je je dan af. Precies zoals ik je hier letterlijk de rug toekeer, voelt het soms alsof LinkedIn je ook de rug toekeert.

B2B content marketing: leer (gratis) van FD Media Groep en dé LinkedIn-tovenaar

Bij CS, het Genootschap van Contentstrategen, kun je op 8 oktober inspiratie opdoen voor een creatievere (en betere) aanpak van je B2B content marketing.