Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Greenwashing en Greenhushing

Bijna iedereen weet wel wat greenwashing is. Merken en ondernemingen die zich duurzamer voordoen dan ze werkelijk zijn. En dat is schering en inslag. In allerlei landen.

“We werken continu aan nieuwe manieren om onze maatschappelijke betrokkenheid te vergroten”

Als grote logistieke speler streeft PostNL naar een zo klein mogelijke impact op het milieu en tegelijkertijd een zo positief mogelijke invloed op mens en maatschappij.

Het merkverhaal van het iconische merk 9292

‘We ontwerpen de 9292 app natuurlijk voor miljoenen reizigers. Je bent welbeschouwd heel belangrijk voor heel veel mensen.’

De marketingkalender voor 2024: evenementen die je absoluut niet mag missen

De marketingkalender voor 2024 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!

Een ondeugende knuffel op de pakjesboot

We kennen vast allemaal Takkie, bekend uit de boeken van Annie M.G. Schmidt. Minstens zo bekend is Siepie, de beste vriend van de teckel. Siepie speelt om die reden de hoofdrol in de Sinterklaascampagne van Hema.

Het beste niet-marketingboek voor marketeers

Er is zoveel meer dan marketing – vijf marketingliteratuurschrijvers over hun favoriete boek zónder marketing (maar wel over de échte betekenis van waarde). ‘Leer haiku’s schrijven!’

Chinees nieuwjaar 2024: jaar van de draak

Tips om rekening mee te houden en voorbeelden van internationale merken die aandacht besteden aan deze bijzondere viering, en hun marketingcampagnes hierop aanpassen

Hoe komt het dat veel duurzame voedingsmerken niet zo succesvol zijn?

One-size-fits-all marketingbenadering is niet effectief voor zoiets persoonlijks als eten.

Kerst vieren zonder opa…

Het liefst heb je alle geliefde familieleden bij elkaar aan het kerstdiner. Maar dat kan niet altijd, zo zien we in deze emotionele rollercoaster van een kerstcommercial van VakantieDiscounter

De invloed van Marketing- en Communicatietrends op de verzekeringswereld

De wereld van verzekeraars en intermediairs is voortdurend in beweging, gedreven door technologische vooruitgang en een veranderend landschap van consumentengedrag.

Hoe vang je een politieke partij in één zin?

Ik bespreek de politieke boodschappen die ik deze week op straat tegenkwam en die méér communiceren dan ‘Stem X’ (in min of meer willekeurige volgorde).