Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe personalisatie de toekomst van consumentenbetrokkenheid vormgeeft

42% van de Nederlandse consumenten verwacht dat personalisatie ervoor zal zorgen dat de juiste producten en diensten naar hen komen, in plaats van andersom.

Hoe AI nieuwe kansen creëert en de machtsverhoudingen in Big Tech opschudt in 2025

In de voortdurende strijd om een sterke positie bij de customer interface, worden de kaarten dit jaar weer opnieuw geschud, met dank aan artificiële intelligentie. Wie zijn de winnaars en hoe ga je als bedrijf zelf inspelen op deze ontwikkelingen?

6 inzichten over updates rondom je online bestelling: Dit is wat de consument ervan vindt.

Meer dan 60% van de online shoppers geeft aan te veel berichten te ontvangen over hun bestelling. Maar waar ligt de grens? Welke updates voegen waarde toe? En welke zorgen voor onnodige ruis? Voor marketeers en e-commerce professionals ligt hier een gouden kans om hun klantcommunicatie te verbeteren en de klantreis effectiever in te richten.

Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken

De vraag hoe je je merkarchitectuur slim inricht, is belangrijk geworden in de digitale tijd. Er kan meer en er gebeurt meer. Maar wanneer is welke benadering slim? Dat zocht ik uitgebreid voor je uit!

Hema verovert TikTok met humor en authenticiteit

Onlangs werd Hema Merk van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing 2024. Social Media Marketeers Zoya Kazemi Neyari en Scott van der Winden over het Hema-DNA.

Performance Branding slaat nergens op

Bonk. Deze titel schreef ik zojuist met de ellebogen. Sorry, maar ik wilde even je aandacht. De aanleiding: regelmatig kom ik de term Performance Branding tegen (of varianten, zoals Brandformance). Maar dit concept rammelt aan alle kanten.

Waarom rebranding meestal geen goed idee is

Online is er veel te doen om de rebranding van Jaguar. Het is niet voor het eerst dat een rebranding tot flinke discussies leidt. Terecht, want meestal is het geen goed idee.

Bye Bye ‘Experience Economy’. Hello ‘Transformation Economy’.

We staan aan de vooravond van een ‘paradigm shift’. Het speelveld verschuift van Customer Experience naar Customer Transformation: een focus op het verbeteren van welzijn, geluk en gezondheid van klant en medewerker.

Onderzoek: Hoe Google reviews modereert en wat jij kunt doen

Google’s intensieve moderatiebeleid is gericht op het behouden van de betrouwbaarheid van het reviewplatform. Dit heeft directe gevolgen voor ondernemers, zeker nu reviews steeds meer invloed hebben op AI-gestuurde SEO-functionaliteiten.

Toekomst tijdschriften glanst als nooit tevoren

Tijdschriften zijn niet alleen springlevend, maar kunnen ook een missie uitdragen die verder reikt dan papier. Wie de kracht van merken begrijpt, ziet dat de toekomst van tijdschriften glanst als nooit tevoren.

Interview: hoe de #ModTheVeg-campagne van Knorr van een saaie snijboon een supercharger maakt

Door in populaire games de gaming en creator community te stimuleren om groente leuker te maken beïnvloedt Knorr samen met The Invaders de perceptie van miljoenen gamers wereldwijd.

7 podcast- en audiotrends voor 2025

Van video tot YouTube, AI en betaalmuren, langlopend versus kort en mentale gezondheid als snelgroeiend genre.