Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

NIMA Community in actie: Wicked problems en huilende indianen in Leiden

Een onthullend verslag van de NIMA community Brein en Gedrag: read and learn!

CMO Survey: marketing en sales in USA zijn gelijken

Weliswaar is de CMO Survey Amerikaans, maar de vraagstukken waarmee marketingleiders daar rondlopen, zijn universeel.

De Beren meest bezochte restaurantketen Nederland

Onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Meeste Nederlanders weten niet waar ze zorgen over digitale technologie moeten uiten

De meeste Nederlanders (60%) weten niet waar zij zorgen over digitale technologieën zoals DigiD, social media of de uitrol van 5G kunnen uiten. Zorgen zijn er vooral over veiligheid en privacy.

Populariteit online marktplaatsen stijgt, meer verkoop via socials

Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.

Nederlandse autoverzekeraars scoren NPS van gemiddeld +58

ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.

Social media centraal als sportkanaal

Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.

‘Liever een anonieme kaart dan spannende lingerie’

Liever een kaart dan lingerie, Valentijnsdag populairder onder jongeren.

ACM: vast energiecontract is terug van weggeweest

In de laatste maand van 2023 steeg het aantal huishoudens met een vast contract met ca. 300.000. In de maanden daarvoor was de stijging ca. 200.000 per maand.

Overgrote meerderheid Nederlanders in de ban van sportzomer 2024

83 procent Nederlanders gaat sport kijken deze zomer, EK Voetbal meest populair.

Nationaal Media Onderzoek: Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen januari 2024

NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.

Podcast populair onder jongeren, aantal luisteraars stabiel

Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit 66%.