Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Nieuws

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Google Ads-update: versimpeling van zoekwoordtypen

    Google Ads-update: versimpeling van zoekwoordtypen

    Google heeft een update aangekondigd van het matchgedrag van phrase match-zoekwoorden en modified broad match-zoekwoorden (BMM). Vanaf 18 februari 2021 komen phrase match zoekwoorden en BMM-zoekwoorden overeen met dezelfde zoekopdrachten van gebruikers. Dit kan gaan leiden tot meer verkeer voor alle phrase match-zoekwoorden en iets minder verkeer voor alle zoekwoorden met een BMM.

    Lees verder »
    • Harm Heidbuurt (Pink Marketing)
    • 9 februari 2021
    • Advertising Search Data analytics
      • 6390
      • 1
  • Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook

    Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook

    Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 23 januari 2021
    • Social media
      • 39181
      • 7
  • Schluss wil jou de controle over je eigen data teruggeven

    Schluss wil jou de controle over je eigen data teruggeven

    Je geboortedatum, je telefoonnummer, je adres en nog veel meer. Het zijn data die je ooit op internet hebt achtergelaten en waar je feitelijk geen controle meer over hebt. Je kunt niet meer zelf bepalen wie die data ziet of in handen krijgt. Dat moet anders, vindt Marie-José Hoefmans, medeoprichter van Schluss. “Met Schluss bepaal jij en jij alleen wie wat van jou mag weten op internet.” Je data moeten worden opgeslagen in een digitale kluis. Alleen wanneer je toestemming geeft kunnen anderen zaken in de kluis inzien.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 21 november 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 4154
      • 0
  • Anouk Beeren (Intergamma): ‘De klus moet 100 procent omnichannel worden’

    Anouk Beeren (Intergamma): ‘De klus moet 100 procent omnichannel worden’

    Tijdens de coronacrisis is Nederland massaal aan het klussen en verven geslagen. Veel mensen grepen de lockdown aan om achterstallig onderhoud in en om het huis aan te pakken. Volgens het CBS steeg de omzet van bouwmarkten in sommige weken met maar liefst 50 procent. Wat voor grote veranderingen heeft corona gebracht voor Gamma en Karwei? Ik sprak met Anouk Beeren, Directeur Cross Channel bij Intergamma. 

    Lees verder »
    • Reynder Bruyns (iProspect)
    • 17 september 2020
    • Customer experience Strategie
      • 9666
      • 0
  • ‘Kleine bedrijven vertrouwen meer op data dan grote’

    ‘Kleine bedrijven vertrouwen meer op data dan grote’

    Data worden steeds toegankelijker voor bedrijven, maar een centraal klantbeeld blijft een uitdaging. Dit blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.

    Lees verder »
    • Kari-Anne Fygi (Marketingfacts)
    • 1 september 2020
    • Data analytics Innovatie Strategie
      • 5852
      • 0
  • (Podcast) Wat vertelt Wickie de Viking ons over Gijsbregt Vijn?

    (Podcast) Wat vertelt Wickie de Viking ons over Gijsbregt Vijn?

    Gijsbregt Vijn, kijk dat is nou nog eens een mooie oud-Hollandse naam. Toch noemen klanten en collega’s hem gewoon Gijs. Vijn was ooit de freelance streatief (strateeg en creatief) die het in zijn hoofd haalde om een bureau te beginnen. Een bureau dat het net even anders doet dan de rest: Lemon Scented Tea.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 28 augustus 2020
    • Innovatie Loopbaan Brand management
      • 5092
      • 0
  • (Podcast) Betteke van Ruler: ‘Reputatie is geen kwestie van optellen’

    (Podcast) Betteke van Ruler: ‘Reputatie is geen kwestie van optellen’

    Onder druk wordt alles vloeibaar, ook als het gaat om de reputatie en het succes van organisaties. “Het maatschappelijk humeur kan eraan gaan morrelen”, aldus emeritus-hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement Betteke van Ruler. Zij ziet reputatie als een ecosysteem dat voor ieder bedrijf anders werkt. “Dat managen is ontzettend maatwerk.”

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 25 augustus 2020
    • Strategie Brand management
      • 8372
      • 0
  • Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van webcare, de advertising van Tesla en als bonus een werkelijk prachtig verhaal over menselijke kracht. Dit en nog veel meer in de update van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 18 juni 2020
    • Advertising Media Innovatie
      • 8004
      • 0
  • Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown

    Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown

    Hij is er: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek! Met verschroeiende deadlines middenin de intelligente lockdown die zijn naam eer aan deed: veel creativiteit en denkwerk moest immers worden aangesproken om deze complexe puzzel binnen de krappe planning op te lossen. Dat is glansrijk gelukt, met dank aan het vernieuwde collectief auteurs, met wederom veel grote namen.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 29 mei 2020
    • Media Contentmarketing Marketingfacts Brand management
      • 7950
      • 0
  • Kindermarketing: verbieden of niet? Wat vind jij?

    Kindermarketing: verbieden of niet? Wat vind jij?

    Vandaag debatteert de Tweede Kamer over de wijziging van de Mediawet 2008. Kamerlid Harry van der Molen (CDA) doet hierbij een voorstel om kindermarketing te beperken en jonge kinderen te beschermen tegen marketingacties. De belangrijkste reden: kinderen snappen het verschil niet tussen wat écht en wat reclame is. Maar zouden we kindermarketing niet gewoon helemaal moeten verbieden? Of gaat dat te ver? Wat vind jij?
     

    Lees verder »
    • Olaf Geysendorpher (Proven Context)
    • 26 mei 2020
    • Advertising Media
      • 6982
      • 0
  • Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook

    Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook

    Social media worden onveranderd veel gebruikt door Nederlanders. Liefst 96 procent is actief op social media. WhatsApp blijft het meest belangrijke sociale medium. Instagram en YouTube zijn de grootste stijgers. De uittocht van jongeren op Facebook zet verder door, slechts de helft van de jongeren is er nog actief. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2020, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 25 januari 2020
    • Social media
      • 251865
      • 24
  • De week van Koot: The Future 100 en hoe advertenties ongelukkig maken

    De week van Koot: The Future 100 en hoe advertenties ongelukkig maken

    Volgens een studie van Amerikaanse economen blijken de effecten van nudging toch kleiner dan gedacht. Dan zal er van Blue Monday ook wel niets kloppen... Hier is weer de update met het laatste (marketing)nieuws van deze week, in de Week van Koot. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 20 januari 2020
    • Advertising Data analytics Innovatie
      • 4174
      • 0
  • De week van Koot: voice en e-commerce, en de beste podcasts

    De week van Koot: voice en e-commerce, en de beste podcasts

    De talkshow zelf is inmiddels belangrijker dan de onderwerpen. Op 10 tegen 1. Nu maar hopen dat het nieuws snapt dat ze voor voldoende voorraad moet zorgen. Tijd voor het nieuws van de week, in de wekelijkse (marketing)update.  

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 13 januari 2020
    • Media Innovatie
      • 4290
      • 0
  • Social media update: Snapchat Scan-advertenties en Instagram tegen fake news

    Social media update: Snapchat Scan-advertenties en Instagram tegen fake news

    Bijna dagelijks worden de verschillende socialmediaplatformen vernieuwd. Om als marketeer voorop te blijven lopen, lees je maandelijks over een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer: Facebook en muziek, Instagram gaat de strijd aan met misinformatie, Snapchat Scan-advertenties en Pinterest Trends.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 10 januari 2020
    • Social media
      • 10958
      • 0
  • De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De laatste nieuws-update van dit decennium. Geen nieuws van het jaar, maar gewoon een 'Van Alles over Van Alles'-overzicht, van de belangrijkste momenten van de laatste tien jaar, de staat van podcasts en een AI-cursus voor heel Europa, tot aan de beste businessboeken en een eerbetoon aan Paul de Blot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 23 december 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 25820
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you