Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Trends

gerelateerde topics

  • trends
  • innovatie
  • toekomst
  • marketing 2020
  • digitale transformatie

trendwatching experts

  • Mark de Bruin
    Aantal blogs: 3
  • Bram Koster
    Aantal blogs: 2
  • Paul Clappers
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Online (brand) Marketeer

    Online (brand) Marketeer

  • Projectmanager Examenbureau

    Projectmanager Examenbureau

  • Senior Social Specialist

    Senior Social Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Virtuele influencers. Voice search. Hypertargeting. Chatbots. TikTok. Je zou wel gek zijn als je deze marketingtrends voor 2020 over het hoofd zou zien. Althans, als je het vooral belangrijk vindt om mee te praten over de laatste trends – wat, zo lijkt het, een populaire aangelegenheid is in marketingland, getuige het aantal voorspellingen dat rond deze tijd van het jaar wordt verkondigd. Maar doe je er werkelijk verstandig aan om veel aandacht aan deze jaarlijkse trendoverzichten te besteden? Ik denk van niet. Sterker nog: ik denk dat ze je vaak eerder op het verkeerde spoor zetten. En wel om de volgende vijf redenen.

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 25 november 2019
    • E-business PR & Branding Tech
      • 12674
      • 12
  • De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?

    De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?

    'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar in hoeverre zijn de voorspellingen betrouwbaar en bruikbaar voor je eigen (online)marketingstrategie? En heeft het überhaupt zin je strategie bij te sturen naar de nieuwste trends en ontwikkelingen?

    Lees verder »
    • Edwin Kersten (Envoker Online Marketing)
    • 11 november 2019
    • Advertising E-business Social media Mobile Search Tech
      • 8584
      • 2
  • Fuck millennials!

    Fuck millennials!

    Niet dat ik iets heb tegen iedereen die tussen 1980 en 2000 is geboren, maar wel tegen de zelfbenoemde trendwatchers die willekeurig etiketten plakken op een 'generatie', daar vervolgens onbewezen eigenschappen aan toekennen om die vervolgens op congressen in Powerpoint-presentaties met veel stockfoto’s uit te venten. Bovendien vergeet ik steeds over wie het nou precies gaat. Millennials? Generatie X? Al sla je me dood. Is het zinvol om onderscheid te maken tussen generaties of 'leeftijdscohorten', zoals ik het ooit geleerd heb? 

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 28 mei 2019
    • Advertising Social media PR & Branding
      • 29244
      • 2
  • Trendonderzoek? Begin in de supermarkt

    Trendonderzoek? Begin in de supermarkt

    Vergeet wetenschappelijke bronnen. Vergeet onderzoeksrapporten. Vergeet data-analyses. Ik zie tegenwoordig de supermarkt als dé place-to-be wanneer het aankomt op de nieuwste maatschappelijke ontwikkelingen en trends. De krantenkop van morgen? "Marktonderzoeksbureaus delven onderspit door lokale Albert Heijn en Lidl." Ik zie het gebeuren.

    Lees verder »
    • Sharon Cornelissen (NHLStenden)
    • 15 oktober 2018
    • Usability & design Analytics & data Marketingfacts
      • 17686
      • 0
  • Rik Vera laat je in spiegelbeeld over de toekomst dromen

    Rik Vera laat je in spiegelbeeld over de toekomst dromen

    Over managementboeken wordt vaak gezegd dat ze een eye-opener zijn. Dit geldt zeker voor 'Managers the Day After Tomorrow', het debuut van de Belgische trendwatcher Rik Vera. Wil je als organisatie in de toekomst overleven, dan moet je je verbinden met een zo groot mogelijk publiek en ze tegelijkertijd individueel aanspreken, zo zegt Vera. "Je moet nu je business bouwen zoals ze in de Middeleeuwen een kathedraal bouwden."

    Lees verder »
    • Mischa Verheijden (Mischa.be)
    • 15 augustus 2018
    • Customer service Tech
      • 12566
      • 0
  • Strategie TMG blijft steken in digitaal populisme

    Strategie TMG blijft steken in digitaal populisme

    Steeds vaker geef ik de masterclass ‘Digitaal leiderschap’ en daar zit een stukje in over goeroes. Ik doel op de boekjesschrijvers, zij die het geld maken door vergezichten te presenteren in waarheden. Altijd leuk en vaak inspirerend. Lekker veilig (geen gedonder in eigen land) geef ik geen Nederlandse voorbeelden maar houd het bij types als Godin en Sinek. Maar vandaag even niet.

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 27 februari 2018
    • E-business
      • 16340
      • 2
  • Toekomst lijkt beste medicijn voor pijn van online retail

    Toekomst lijkt beste medicijn voor pijn van online retail

    Over de toekomst van online retail wordt nogal wat geschreven. Met al die schrijfsels en stellingen kun je gerust een bibliotheek vullen. Dit is een vrij sterke aanwijzing dat niemand het precies weet. Voor iets zo gecompliceerd als het duiden van de zwaartekracht of de lichtsnelheid volstaat immers een simpele eenduidige formule die niet meer dan een pagina beslaat. De toekomst van online retail is onbekend en gevaarlijk.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 20 februari 2018
    • Customer service E-commerce
      • 11772
      • 0
  • Rob Beltman (H3ROES): “Marketeer, ken je plek!”

    Rob Beltman (H3ROES): “Marketeer, ken je plek!”

    "Marketeers zouden minder bezig moeten zijn met de marketing van de organisatie en meer met de organisatie van marketing." Dit is een gevleugelde uitspraak van Rob Beltman (H3ROES), winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 met zijn boek 'De marketingorganisatie van de toekomst'. Marketing is als vakgebied ontzettend breed en dynamisch geworden. In Arnhem betoogde hij deze week hoe marketeers beter hun plek vinden binnen de eigen organisatie.

    Lees verder »
    • Paul Clappers (De Vorm)
    • 2 februari 2018
    • PR & Branding Customer service
      • 13178
      • 0
  • De toekomst is te belangrijk om aan trendwatchers over te laten

    De toekomst is te belangrijk om aan trendwatchers over te laten

    Wij mensen hebben op dit moment een beetje een moeilijke relatie met onze toekomst. De vraag 'waar gaat het allemaal heen?' is nog nooit zo prangend geweest en het antwoord op die vraag is diffuser dan ooit. We hebben werkelijk waar geen idee. Hoe onzekerder de toekomst, des te groter de behoefte om een antwoord te vinden op die vraag. Dat is nogal een beklemmende vicieuze cirkel. Stel nu dat er níks zou veranderen, dan is de toekomst ook niet zo interessant. Maar het tegendeel is het geval: er zijn zoveel digitale revoluties dat we niet meer weten welke impact ze gaan hebben. Voorspellen heeft eigenlijk geen zin meer, maar des te meer piekeren we ons suf.

    Lees verder »
    • Freek Janssen (LEWIS)
    • 30 januari 2017
    • Tech
      • 12421
      • 0
  • Trendwatching: behoeften veranderen niet, verwachtingen wel #TNWeurope

    Trendwatching: behoeften veranderen niet, verwachtingen wel #TNWeurope

    Niemand wil meer tien minuten op een taxi wachten, nu we weten dat er een via Uber binnen twee minuten voor onze neus staat. Dat is het ‘Uber effect’ op onze maatschappij. Uber creëert een nieuw vewachtingspatroon. Iets wat David Mattin, global head of trends and insights van TrendWatching, ook wel de 'expectation economy' noemt. 

    Lees verder »
    • Margot Schreuders (DVJ Insights)
    • 30 mei 2016
    • E-business Tech
      • 14839
      • 0
  • De 10 trends voor online en digital marketing in 2015

    De 10 trends voor online en digital marketing in 2015

    Het einde van het jaar 2014 komt in zicht en de mensen die mij kennen, weten dat dit het moment voor mij is om trends voor het volgende jaar te verzamelen. Dat deed ik al eerder voor 2012, 2013 en 2014. Ik heb ook dit jaar het internet weer afgespeurd voor jullie om de meest interessante trends op het gebied van online en digital marketing te delen die in mijn beleving van toepassing zijn voor de Nederlandse markt. De conclusie: technologie helpt ons steeds meer en de trends van voorgaande jaren worden verder vormgegeven en uitgewerkt. Daarnaast zie ik in mijn eigen werk als strategisch marketeer online nieuwe toepassingen voorbij komen die ik graag deel met jullie. 

    Lees verder »
    • Mark de Bruin (ANWB)
    • 25 november 2014
    • E-business Mobile E-commerce
      • 152809
      • 11
  • De impact van online marketing: 5 trends die inspelen op alle 4 de P’s

    De impact van online marketing: 5 trends die inspelen op alle 4 de P’s

    Online marketing blijft een belangrijk ontwikkelpunt voor veel marketeers, zo blijkt uit de lijst van NIMA’s marketingthema’s van dit jaar. Enerzijds is dat wel opvallend. Want veel recentere thema’s zoals social media en mobiele marketing ontbreken dit jaar. Betekent dit dat social media een integraal onderdeel is geworden van online marketing? Of hebben wij als marketeers het gevoel die materie al onder de knie te hebben? En waarom blijven we behoefte houden aan meer ontwikkeling op het veel ‘oudere’ vakgebied van online marketing?

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 26 maart 2014
    • E-business
      • 46402
      • 6
  • Futuroloog Wim de Ridder: “In 2025 wordt onze auto verplicht gestuurd door robot”

    Futuroloog Wim de Ridder: “In 2025 wordt onze auto verplicht gestuurd door robot”

    In 2025 wordt onze auto verplicht gestuurd door een robot en hebben we een energieoverschot in plaats van een -tekort. Dat voorspelt Wim de Ridder, hoogleraar toekomstonderzoek aan de Universiteit Twente.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 10 maart 2014
    • E-business
      • 25075
      • 1
  • PIM Trendrapport 2014: Welkom in het tijdperk van de homo socius

    PIM Trendrapport 2014: Welkom in het tijdperk van de homo socius

    Verbinden, delen en dienstbaar zijn. Dat is de nieuwe werkelijkheid. Althans, volgens de auteurs van het PIM Trendrapport 2014, dat dinsdag 28 januari jl. onder grote belangstelling gepresenteerd werd. Dit gebeurde tijdens een PIM themasessie, gehost werd door Canon in Den Bosch. Sinds 2004 brengt PIM jaarlijks een rapport uit. Dit jaar geschreven door ‘21st century marketeers’ Stefan Harzevoort (Redhotminute) en Aljan de Boer (&samhoud). In een tijd waarin je met lijstjes en opsommingen om je oren wordt geslagen, is dit een inspirerend, maar ook praktisch rapport. Gebaseerd op veel theoretisch onderzoek en aangevuld met de ervaring en het Fingerspitzengefühl van experts én een toolbox vol nieuwe marketingtechnieken om je te inspireren. Een must-read en niet alleen voor marketeers. In deze blogpost de belangrijkste bevindingen.

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 6 februari 2014
    • PR & Branding
      • 19788
      • 4
  • Trendevaluatie 2013: wie had het goed?

    Trendevaluatie 2013: wie had het goed?

    Eind 2012 vroeg ik een aantal trendwatchers hun voorspellingen voor 2013. Inmiddels voor het vierde jaar op rij. Zoals elk jaar gaan we natuurlijk ook deze voorspellingen evalueren, wat heeft het immers voor een nut te voorspellen zonder evaluatie? In 2010 (voorspellingen - evaluatie) was Adjiedj Bakas de beste voorspeller. Net als in 2011 (voorspellingen - evaluatie), toen Adjiedj deze titel deelde met Richard Lamb. Ook in 2012 was Adjiedj de beste voorspeller (voorspellingen - evaluatie), dit keer deelde hij de titel met Christine Boland en Andrea Wiegman. Dus de vraag is: wat is er uitgekomen van de voorspellingen van 2013? Enkel de winnaars van 2012 deden mee, dus het niveau ligt hoog. 

    Lees verder »
    • Bas van de Haterd (Van de Haterd Consultancy)
    • 21 december 2013
    • E-business
      • 14484
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you