Zoekmachine marketing vast onderdeel marketingmix Ricardo.nl

6 november 2003, 10:07

Als een van Nederlands grootste veilingsites is search engine marketing voor Ricardo een vast onderdeel van de marketingmix. Aangezien 70 procent van alle e-commerce transacties in Europa met een zoekopdracht begint, is het voor Ricardo erg belangrijk om bovenaan te staan in de zoekresultaten, en wel precies op het moment dat consumenten op zoek zijn naar producten die op dat moment in het veilingassortiment aangeboden worden.

Ricardo heeft enkele duizenden trefwoorden in het Overture-netwerk aangevraagd en zet deze actiematig aan en uit, al naar gelang het aanbod op de site www.ricardo.nl.

Arthur Brouwers: “Op het moment dat wij, bijvoorbeeld, het veilingaanbod op het gebied van kunst zien stijgen, zetten wij direct de trefwoorden aan die relevant zijn voor ge?nteresseerden in kunst. Op die manier sluizen wij meteen een grote hoeveelheid ge?nteresseerde kopers vanuit de diverse zoekmachines naar het kunstgedeelte van onze site. Zo verhogen wij de omloopsnelheid van de aangeboden producten, en zoals iedereen weet: meer vraag leidt tot meer aanbod en tot hogere prijzen. Zoekmachine marketing verhoogt dan ook de attractiviteit van onze marktplaats vanwege de flexibiliteit, de actiegerichtheid en de controleerbaarheid ervan.”

De resultaten van 1 maand adverteren bij Overture:

Verkochte producten + 38%

Succesvolle veilingen + 35%

Aantal ingebrachte veilingen +107%

Gemiddelde biedprijs + 33%

Bron:

http://www.adformatie.nl/webdesk/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!