Zoek de verschillen

10 november 2005, 11:40

Pas net ??n van mijn AdWords-accounts aan op verzoek van Google (voor begin januari moet je o.a. je AdWords-account omzetten naar een Google-account). Uit nieuwsgierigheid klikte ik het rolstoelicoon aan (in Firefox). Ben ik gek (dus gehandicapt) of is er geen verschil tussen de originele letters en de pop-up?

image

Kan me alleen bedenken dat gehandicapte gebruikers met de juiste software bij de pop-up de letters door de computer opgelezen krijgen.

Ik werkte tien jaar bij de grote uitgevers van Nederland. In 2001 ben ik voor mezelf begonnen, als zelfstandig webmarketeer en freelance auteur. Op internet zijn zoekmachines mijn grote passie. Zo voer ik voor grote en kleine klanten Google AdWords-campagnes. Begin 2005 heb ik Feeder, de Nederlandse RSS zoekmachine, gelanceerd.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Kasper Katje

    Het is me ook een raadsel maar ik denk niet dat men het krijgt voorgelezen. Men zou in dat geval immmers blind of slechtziend zijn en het rolstoel icoontje al niet eens zien.


    10 november 2005 om 12:22
    Feeder

    @Erik

    Nu een account in Explorer aangepast, maar de Alt-tag is bij beide afbeeldingen hetzelfde. Grappig genoeg zorgt die voor meer verwarring: ‘Als u dit kunt lezen, hebt u geen afbeeldingen ingeschakeld. Schakel afbeeldingen in om verder te gaan’. Vreemd, Google zal toch wel weten dat de Alt-tag ook zichtbaar is als het plaatje wél getoond wordt in je browser?


    10 november 2005 om 18:50
    Vincent

    “Vreemd, Google zal toch wel weten dat de Alt-tag ook zichtbaar is als het plaatje wél getoond wordt in je browser?”

    De alt tag staat voor alternative. Een browser die afbeeldingen weergeeft hoort geen alt teksten te tonen. Internet Explorer doet dit -tegen W3C richtlijnen in- wel.

    Wel een bijzonder slechte alt tekst.


    10 november 2005 om 19:01
    Feeder

    @Vincent

    Weer wat geleerd, dank! 🙂 Namelijk nooit geweten dat plaatje + alt tekst ‘not done’ is.


    10 november 2005 om 19:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!