Zo doen we dat bij Eneco!

17 april 2006, 15:24

Terwijl afgelopen week de marketeers zich verzamelden in Eindhoven voor de laatste ontwikkelingen op het gebied van self-service, kreeg de rest van Nederland via een uitzending van Kassa (asf) te zien hoe ze dat bij Eneco doen.

Met dank aan Retecool die hierover het volgende schrijft:

Tegenwoordig heeft Eneco een nieuw voice response systeem waarmee klanten van Eneco hun gegevens kunnen inzien en eventueel wijzigen. het enige wat je als “klant” van Eneco daarvoor hoeft te doen is je postcode en huisnummer in te spreken en je bent binnen. Openstaande saldo’s opvragen, rekeningnummers achterhalen, termijnbedragen wijzigen etc etc. Uiteraard ziet Eneco het heel anders. Het systeem is namelijk niet zo lek als een mandje, het systeem is alleen lek “als je er misbruik van wilt maken”. Inmiddels zegt Eneco dat ze het systeem uit de lucht hebben gehaald en dat de klanten die dit 0900 nummer bellen, uitermate goed getrainde telefonisten aan de lijn krijgen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!