Kom naar het avondsymposium over de toekomst van marketing!

22 april 2013, 08:59

Woensdag a.s.: Big Data-Driven Decisions op Nyenrode

Er is een managementrevolutie aan de gang. Elk persoon is een lopende datagenerator. De hoeveelheid, de verscheidenheid en de snelheid van data kunnen, als nooit tevoren, jouw bedrijf voorzien van informatie die cruciaal is voor het nemen van belangrijke beslissingen. Helaas, nog weinig marketingmanagers zijn in staat om de beschikbare informatie in te zetten voor waardecreatie en nemen nog teveel beslissingen op gevoel en schattingen.

Woensdag a.s. organiseert Marketingfacts samen met Nyenrode VCV MarCom Kring en NyMaS het Big Data-Driven Desicions-symposium met de grootste Big Data-experts van ons land. Zij zullen voor eens en voor altijd afrekenen met de vooroordelen als:

  • Big Data is weggelegd voor grote bedrijven.

  • Big Data is een hype.

  • Het gebruikmaken van Big Data is duur.

  • Het omgaan met Big Data is nog te ver weg en niet relevant voor ons bedrijf.

Sprekers

De experts zijn:

Bob Nieme

Bob is founder en Chief Visionary Officer van Adversitement, een bedrijf dat in 2012 de Deloitte Technology Fast50 Most Sustainable Grower Award won. Zijn bedrijf was de eerste specialist in Nederland op het gebied van webanalytics en ruim tien jaar later is het marktleider in het ontsluiten van ‘excellent digital data’. Vanuit Adversitement zijn er verschillende labels ontstaan, om organisaties via data driven decision making een voorsprong in de markt te geven.

Vanuit die gedachte richtte Bob ook het datamanagementplatform O2mc op, net als Digital Power, specialist in het opleiden en detacheren van digitale professionals. In zijn bedrijf loopt een aantal Big Data-experts rond die binnen dit domein aan het promoveren zijn en Bob zelf kan worden omschreven als spin in dit wetenschappelijke web. Bob heeft een controversiële en confronterende kijk op de manier waarop de marketeers nu belangrijke managementbeslissingen nemen en, nog belangrijker, níet nemen.

Tim Salimans PhD

Tim is de oprichter van Algoritmica en een van de beste data scientists in de wereld. Via het competitieve data-analyseplatform Kaggle weet hij keer op keer voor bedrijven als Microsoft, Deloitte en Allstate met slimme algoritmes en grote hoeveelheden data de competitie te winnen. Op dit moment is hij in de running voor een prijs van 3 miljoen dollar.

In het verleden heeft hij onder andere elektronische trading- en market-making-strategieën gemaakt voor de gokbranche en was hij verantwoordelijk voor 3% van alle transacties binnen de multimiljoenen markt van paardenraces. Tim heeft in 2011 de ‘Top Lecturer Award’ van de Erasmus Universiteit gewonnen en heeft inmiddels twee keer in Forbes gestaan. Tim gaat een zeer inspirerend verhaal over zijn activiteiten vertellen, waar elke marketeer veel van kan leren.

Sander Klous PhD

Sander is bij KPMG verantwoordelijk voor de dienstverlening op het gebied van Big Data & Analytics. Hiervoor bouwde hij bij onderzoeksinstituut CERN mee aan de deeltjesversneller in Genève. Met een team professionals met expertise op een breed gebied (technology, governance, legal) inspireert hij opdrachtgevers tot ideeën op het gebied van Big Data en zorgt dat deze ideeën ook worden omgezet in werkende toepassingen. Hij doet dat vanuit de overtuiging dat het slim gebruik van data bijdraagt aan het creëren van een betere wereld.

“We beschikken over een haast oneindige hoeveelheid gegevens op alle denkbare gebieden. En toch lukt het ons nog onvoldoende om daarmee de kosten in de zorg te beheersen, de financiële crisis te beteugelen of baanbrekende successen te bereiken in het bedrijfsleven.” Sander is van mening dat als we in staat zijn om goed om te gaan met de ontwikkelingen, waaronder de dataexplosie, dan leidt Big Data niet tot Big Brother, maar tot Big Value.

Sander Duivestein MSc

Sander is een Senior Analist bij Sogeti en de organisator van ‘Social Strategy Talk’. Hij is de auteur van de boeken Me the Media: The Rise of the Conversation Society en Collaboration in the Cloud. Sander is een van de grootste trendwatchers van Nederland en heeft een fascinerend verhaal over trends op het gebied van Big Data. Vanuit zijn rol als public speaker spreekt hij regelmatig bij grote organisaties. Hij gaat vertellen wat elke marketeer, die binnenkort niet als ‘traditioneel’ bestempeld wil worden, absoluut moet weten van Big Data.

Mieke De Ketelaere PhD

Mieke is de Customer Intelligence Lead South-West Europe bij SAS, waar ze verantwoordelijk is voor alle Integrated Marketing Management-projecten. In het verleden heeft zij bij een aantal multinationals (PWC, SAP, Microsoft en Selligent) gewerkt aan alle aspecten van klantrelaties. Ze is gespecialiseerd in het helpen van klanten bij het creëren van klantervaringen, customer intimacy en customer life cycle-management. Later ging zij zich focussen op de waarde van Big Data in marketingcontext.

De komst van de datastromen (online & social data) aan de ene kant en de rekenkracht aan de andere kant, levert aan marketeers interessante realtime inzichten die, als ze slim worden gebruikt, de klantervaring en customer experience naar een hoger niveau kunnen brengen. Vanuit haar wetenschappelijke track record (PhD-onderzoeken in Artificial Intelligence en in Advanced Marketing) en de praktijk gaat Mieke vertellen hoe Big Data kan worden ingezet om belangrijke managementbeslissingen te maken.

Katherine Kucherenko MSc

De avond zal worden gehost door Katherine. Zij is de bestuurslid van Nyenrode VCV MarCom Kring, online business strateeg bij ICONS en tevens Marketingfacts-blogger.

Heb je een opmerking, een vraag aan de presentator(en) of een statement die jij tijdens het symposium aan de orde wil stellen? Stuur dan Katherine een e-mail.

Wat elke marketeer moet weten over Big Data

Dat er veel Big Data in en om jouw bedrijf cirkelt is een feit. De uitdaging voor elke marketeer is om hierin een weg te vinden en hiermee voor de eigen organisatie waarde te creëren. Met de juiste support van de organisatie kan Big Data bedrijven helpen de performance te boosten tot een niveau dat voorheen onmogelijk was.

Het symposium is bedoeld om marketeers te leren hoe ze data driven desicions kunnen maken om zo in de toekomst nog marketeer te kunnen blijven.

Praktische informatie

Programma:

17.30 – 18.30 Registratie, hapje eten en netweken

18.30 – 20.15 Deel 1

20.15 – 20.45 Netwerkpauze

20.45 – 22.00 Deel 2

22.00 – 00.00 Netwerkborrel in de Nyenrode Zolderbar

Prijs: 25 euro (kostprijs)

Locatie: Nyenrode Business Universiteit

Klik hier om je aan te melden voor het Big Data Driven Desicions-symposium.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!