Zeven tips voor SMS campagnes
MarketingSherpa interviewde het American Idol’s campagneteam met betrekking tot SMS advertising. En dat levert een aantal leuke quotes op.
In het lijstje met zeven tips voor SMS campagnes staan ondermeer deze quotes:
“The act of including a mobile element in a marketing campaign does *not* mean that people will get involved. In fact, the “if-you-build-it-they-will-come” mentality is one of the biggest mobile marketing misconceptions.”
“The Internet is probably the least effective way to promote a mobile campaign. Turns out when you’re online with a fast connection, that’s when you’re least likely to pick up the phone.”
“If you thought the Internet was trackable, text messaging put it to shame. SMS is the ultimate medium because every message is trackable, each one is tied to an individual’s phone number.”
Ik kan me wel vinden in het lijstje met seven tips. Zelf hebben wij (www.mobile2win.com) de mobile interactive kant van Indian Idols verzorgd, met als resultaat 58 Miljoen consumer interactions in een periode van 9 weken, wat op een mobile gebruikers groep van 40 miljoen in India, ongekend hoog is. Deels is dit denk ik de verdienste van Mobile2win, maar het Idols campagne team had naar mijn idee ook al vrij goed nagedacht en samen met ons de international best practices geimplementeerd.
Na drie jaar in China en India te hebben gewerkt voor Mobile2win kom in in september terug naar Nederland om daar ons eerste Europa office op te zetten. Deels zullen we direct werken met brand en media partijen, maar onze kracht zit in onze offshore services, dus we kijken ook uit naar mogelijk partners in Europa.