Zeven tips voor SMS campagnes

1 juli 2005, 06:03

MarketingSherpa interviewde het American Idol’s campagneteam met betrekking tot SMS advertising. En dat levert een aantal leuke quotes op.

In het lijstje met zeven tips voor SMS campagnes staan ondermeer deze quotes:

“The act of including a mobile element in a marketing campaign does *not* mean that people will get involved. In fact, the “if-you-build-it-they-will-come” mentality is one of the biggest mobile marketing misconceptions.”

“The Internet is probably the least effective way to promote a mobile campaign. Turns out when you’re online with a fast connection, that’s when you’re least likely to pick up the phone.”

“If you thought the Internet was trackable, text messaging put it to shame. SMS is the ultimate medium because every message is trackable, each one is tied to an individual’s phone number.”

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sander@M2W

    Ik kan me wel vinden in het lijstje met seven tips. Zelf hebben wij (www.mobile2win.com) de mobile interactive kant van Indian Idols verzorgd, met als resultaat 58 Miljoen consumer interactions in een periode van 9 weken, wat op een mobile gebruikers groep van 40 miljoen in India, ongekend hoog is. Deels is dit denk ik de verdienste van Mobile2win, maar het Idols campagne team had naar mijn idee ook al vrij goed nagedacht en samen met ons de international best practices geimplementeerd.

    Na drie jaar in China en India te hebben gewerkt voor Mobile2win kom in in september terug naar Nederland om daar ons eerste Europa office op te zetten. Deels zullen we direct werken met brand en media partijen, maar onze kracht zit in onze offshore services, dus we kijken ook uit naar mogelijk partners in Europa.


    28 juli 2005 om 08:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!