Zet jezelf in the spotlight tijdens Online Tuesday’s ‘The Floor is Yours’!

13 november 2014, 11:35

Afgelopen dinsdag stond Online Tuesday in het teken van The Lean Startup. De drukbezette avond had ook gelijk effect, want nog diezelfde avond werd een nieuwe ‘lean startup’ gelanceerd, een webshop voor ‘SH*T UMBRELLAS’ (als je je nu afvraagt “Een webshop voor wát?”: je had erbij moeten zijn). Maar dat we een ondernemend landje zijn, dat moge duidelijk zijn. En net als elk jaar gaan we in de decembereditie van Online Tuesday een aantal van die initiatieven in the spotlight zetten. De enige vraag is nu: ben jij diegene die, net als in het verleden bijvoorbeeld Hello Fresh, Favoroute, Snowciety, Current.ly, iLost en MediaSynced, het podium pakt met een briljant idee, een geniale nieuwe dienst of een disruptive business tijdens Online Tuesday #48 The Floor is Yours? Geef je dan snel op!

Pitch ons je pitch

Op dinsdag 9 december krijgen 12 mensen de mogelijkheid de zaal te overrompelen met hun visie, product/dienst of bedrijfsidee. En niet alleen de zaal! Nee, dit jaar komt er voor het eerst een jury van ondernemers en ‘business moguls‘ die elk idee zullen beoordelen, kritische vragen zullen stellen en hun eigen winnaar zullen kiezen.

Nou zijn er elk jaar veel partijen die graag die 5 minuten aandacht willen van een zaal vol met online professinoals. Een stuk meer dan de 12 waarvoor tijd is. Daarom maken wij als bestuur van Online Tuesday een voorselectie. Je zult dus je pitch moeten ‘verkopen’ aan ons: pitch ons je pitch!

Die pre-pitch werkt als volgt:

  • Je stuurt ons het idee van je pitch in maximaal een halve A4 tekst* (ja ja, je moet je pitch dus ook nog eens samenvatten!), waarin je vertelt;
  • wat je wilt pitchen;
  • waarom dat interessant is voor het publiek van Online Tuesday (een mooie mix tussen creatieven en marketeers met een passie voor online marketing);
  • waarom jij op het podium móet staan.

* Beeldmateriaal dus niet meegerekend.

Als je inzending niet voldoet aan dit format, maak je het ons moeilijker en daarmee jezelf (al wordt creativiteit natuurlijk stiekem best gewaardeerd…).

Heb je je verhaal eenmaal op je beeldscherm staan, stuur het dan uiterlijk dinsdag 25 november 23.59 uur naar bram@marketingfacts.nl o.v.v. “Inzending pitch voor The Floor is Yours”.

Selectie

Uit alle inzendingen zal het bestuur van Online Tuesday een selectie maken. Deze selectie wordt bekendgemaakt op dinsdag 2 december (rond 12.00 uur ’s middags). Over de uitslag kan worden gecorrespondeerd, alleen niet met ons.

Let op

Voordat je je pitch instuurt, nog even dit:

  • Het is geen probleem als je eerder hebt deelgenomen aan The Floor is Yours, mits je dat doet met een ander verhaal dan de vorige keer.
  • Je houdt er rekening mee dat je op 9 december a.s. tussen 19.30 en 21.30 uur beschikbaar bent om in Amsterdam je pitch te geven, voor het geval je geselecteerd wordt.
  • Je krijgt letterlijk maximaal 5 minuten voor je presentatie, dus zorg dat je je verhaal in dat tijdsbestek goed uit de verf kunt laten komen.

En nog even de doorloop op een rijtje:

  • Deadline inzending pre-pitch: dinsdag 25 november a.s. om 23.59 uur.
  • Bekendmaking 12 gelukkigen die mogen presenteren: dinsdag 2 december rond 12.00 ’s middags.
  • Online Tuesday #48 ‘The Floor is Yours: dinsdag 9 december van 19.30u tot ca. 21.30 (met aansluitend een borrel).

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

De events worden mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren Nextail, MeasureWorks en Massarius.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!