Zes nominaties e-mail marketing awards

1 september 2004, 20:21

Adformatie: De jury van de Nationale E-mail Marketing & E-mail Publishing Awards heeft een keuze gemaakt uit de circa 60 inzendingen. Zes cases komen in aanmerking. Renault, Transavia/Basiq en @Home voor e-mail marketing. Funda, Zwitserleven en Conimex voor e-mail publishing.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

13 Reacties

    wezenloos

    Is er ook ergens een voorbeeld te vinden van de cases? (loop te zoeken, maar nog niets tegen gekomen)


    2 september 2004 om 05:55
    media

    Voor zover ik weet staan deze nog niet online (wellicht kun je op de betreffende websites van genomineerden iets vinden). Ik verwacht dat de cases online komen na de uitrijking van de awards.

    Hierbij het gehele persbericht:

    De jury van de Nationale E-mail Marketing & E-mail Publishing Awards heeft een keuze gemaakt uit de circa 60 inzendingen. In totaal zijn zes cases aangewezen die in aanmerking komen voor de awards. De prijzen voor de beste e-mailcampagnes van Nederland worden uitgereikt tijdens de De Derde Nationale E-mail Marketing Conferentie, die op 15 september 2004 plaatsvindt in Media Plaza te Utrecht

    De genomineerden in de categorie E-mail Marketing zijn:

    – Renault met de campagne Renault Clio i.s.m. Wegener DM

    – Transavia/Basiq Air i.s.m. E-Village

    – @home met de campagne ‘Je leven lang internet’ i.s.m. Veritate Company

    In de categorie E-mail Publishing zijn genomineerd:

    – Funda met ‘Funda Coach’

    – Zwiterleven met ‘ZIN’

    – Conimex, ‘wekelijkse wokmail’, i.s.m. Reddion

    De genomineerde organisaties zullen allen een presentatie verzorgen tijdens de conferentie. Na de presentatie is er gelegenheid tot het stellen van vragen door de aanwezigen. Het publiek en de jury zullen na de presentaties en de vragenronde hun stemmen kenbaar maken. Het publiek telt voor één jurylid. Na het tellen van de stemmen zal duidelijk zijn welke organisatie winnaar is van de Nationale E-mail Marketing Award 2004 en de Nationale E-mail Publishing Award 2004, direct daarna volgt de uitreiking van de bokaal.

    De jury – die bestaat uit Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur, Beer Flik van Dynamic Zone, Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org en Peter Joziasse van TPG Post – was verrast door de hoge kwaliteit, de stijgende lijn en de diversiteit van de inzendingen. Zij heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst aan de hand van een aantal vooraf vastgestelde criteria:

    – effectiviteit van de campagne (o.a. respons, conversie, budget)

    – creativiteit (o.a. opmaak, layout, content)

    – inzet van middelen (o.a. personeel, budget)

    – onderdeel van totale communicatie

    – functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)

    De E-mail Marketing Conferentie bestaat uit twee interactieve dagdelen. In de ochtend wordt onder meer aandacht geschonken aan het strategische belang van e-mail voor nieuwe klantrelaties door Prof. Dr. Pieter Vijn, case study: Heineken, introductie van de Beertender en regels en codes – wat mag en wat niet. Verder geven de genomineerden voor de Publishing Award hun presentatie. De middag bestaat uit onder andere presentaties van Unilever, British American Tobacco en Procter & Gamble en de presentaties van de genomineerden voor de Marketing Award.

    Persbericht Telecommerce Events


    2 september 2004 om 06:21
    Richard

    Wie heeft nu de award gewonnen?


    16 september 2004 om 03:57
    media

    Ik dacht dat de winnaars al op de site stonden maar volgens mij zijn dit de winnaars van vorig jaar!? Iemand gisteren toevallig naar het email marketing congres geweest?


    16 september 2004 om 04:12
    deemetadyboms

    аренда самосвала


    6 september 2013 om 08:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!