Yahoo! Buzz Index en andere zoektrends

Yahoo! Buzz Index en andere zoektrends

Wekelijks komt Yahoo! met de top-20 searches. Populaire zoektermen op dit moment zijn o.a. Eminem, Jennifer Lopez, Harry Potter, Playstation 2 en Dragon Ball Z.

Wat kun je nu met deze gegevens?

Inzicht in het zoekgedrag kan bijvoorbeeld worden gebruikt om trends te signaleren of biedt mogelijkheden om de search engine positie te verbeteren.

Naast Yahoo! zijn er tal van andere bronnen die lijsten met populaire zoektermen (gratis) aanbieden.

Internationaal:
http://buzz.yahoo.com/
http://www.google.com/press/zeitgeist.html
http://www.altavista.com/about/trends
http://50.lycos.com/
http://www.wordtracker.com/

Nederland:
http://www.lycos.nl/channels/specials/top50.html

Andere relevante links:
http://www.voelspriet.nl/wat%20zoeken%20mensen%20op%20internet.htm
http://www.cnet.com/techtrends/0-6014-8-8052256-1.html


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • What are IT professionals searching for? Each month Bitpipe, the leading syndicator of IT content on the Internet, releases the "IT Market Trends" most frequently browsed IT Topics and most downloaded IT White Papers. Based on the traffic across the Bitpipe Network the "IT Market Trends" report tells you which technologies are up and coming and which White Papers are most in demand.

    http://www.bitpipe.com/news/toptrm.jsp

    geplaatst op
  • Gek die stats, artikel is 28 keer bekeken, maar 1028 keer op doorgeklikt?

    geplaatst op
  • Yep, voor oude artikelen zoals deze zijn de stats voor aantal bekeken niet correct. We zijn pas enkele maanden geleden begonnen met het bijhouden van het aantal keer bekeken. Het aantal keer doorgeklikt houden we al bij vanaf november 2002.

    Is overigens aardig om te zien wat positionering in zoekmachines doet met dit soort oude artikelen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.