Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold
Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie.
In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen.
Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden.
Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.
Hmmm, ik weet dat zo net nog niet. Ik heb het idee dat mensen ook wel een beetje zekerheid willen. Dus een vast bedrag voor je nieuws (overigens wel zoveel mogelijk op maat) of gratis. Zeker met de huidige betaalmodellen zijn echte micropayments nog steeds niet mogelijk. Dus praat je al snel over substantiele bedragen (in het artikel over 2 dollar, daar heb je een hele krant voor).
Investeren in een aanbod op maat lijkt me daarom veel beter. Ik zou het mooier vinden als er een Amazon achtige nieuwsdiens komt. Waarbij je ziet ‘degene die dit artikel las, las ook dit artikel’ en dan op abonnementsbasis, liefst vanuit bestaande media, daar is de betaalgewoonte er al veel beter ingesleten.