Xbox 360 wordt advertentiezuil

30 mei 2005, 12:45

Microsoft vertelt in AdAge dat ze haar Xbox 360 vooral als advertentiezuil wil inzetten: “Our intent is to lean over the advergaming market, boasting of extra capabilities deliberately built into the upcoming Xbox 360, due out in the fall.”

De kracht van Microsoft zit ‘m in de grote hoeveelheid persoonlijke informatie die ze van haar klanten opslaat: “Subscribers give a great deal of personal information during the subscription process. One Microsoft executive called the collection state of the art.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

3 Reacties

    at

    een trojan van de eerste orde….(maar wel een mooie)


    30 mei 2005 om 13:26
    Robert Gaal

    Ben benieuwd hoe zij denken over de implementatie van die ads. Moet het bij de game passen of juist niet? Ik denk: absoluut. Een M&M’s advertentie in een oud middeleeuws kasteel gaat gewoon nooit werken. Hopelijk beseffen ze dat.


    30 mei 2005 om 13:27
    Kasper Katje

    “One Microsoft executive called the collection state of the art.”

    Wat is er zo kunstzinnig aan het verzamelen van persoonsgegevens en daar content/ads op afstemmen?


    30 mei 2005 om 19:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!