Xbox 360 wordt advertentiezuil

Microsoft vertelt in AdAge dat ze haar Xbox 360 vooral als advertentiezuil wil inzetten: “Our intent is to lean over the advergaming market, boasting of extra capabilities deliberately built into the upcoming Xbox 360, due out in the fall.”
De kracht van Microsoft zit ‘m in de grote hoeveelheid persoonlijke informatie die ze van haar klanten opslaat: “Subscribers give a great deal of personal information during the subscription process. One Microsoft executive called the collection state of the art.”
een trojan van de eerste orde….(maar wel een mooie)
Ben benieuwd hoe zij denken over de implementatie van die ads. Moet het bij de game passen of juist niet? Ik denk: absoluut. Een M&M’s advertentie in een oud middeleeuws kasteel gaat gewoon nooit werken. Hopelijk beseffen ze dat.
“One Microsoft executive called the collection state of the art.”
Wat is er zo kunstzinnig aan het verzamelen van persoonsgegevens en daar content/ads op afstemmen?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!