Word jij de nieuwe product marketer b2b bij Stabiplan?

10 juli 2015, 08:30

Sinds 1990 heeft Stabiplan een leidende positie in de ontwikkeling en verkoop van Revit- en CAD-gebaseerde ontwerpsoftware voor installatietechniek in Europa. Ons multiplatformproduct Stabicad wordt aangepast aan de landspecifieke behoeften en wensen van engineers: het wordt gebruikt door meer dan 3.500 klanten en een dagelijkse gebruikersgroep van meer dan 8.500 engineers. Stabiplan heeft kantoren in Nederland, België, Frankrijk en Roemenië.

We hebben de ambitie om onze leidende positie in de Benelux uit te bouwen naar een Europese marktleiderspositie. Hierbij heeft het marketingteam een belangrijke functie.

Profiel

Als lid van het marketingteam ben je betrokken bij het plannen en uitvoeren van (met name online) campagnes en het organiseren van evenementen in de verschillende landen waarin we actief zijn. Het Nederlandse marketingteam bestaat uit vier personen: je collega’s zijn vooral bezig met het creëren van marketing content, niet alleen tekstueel maar ook grafisch – we hebben een inhouse agency. Vanuit Nederland coördineren we ook de marketingactiviteiten in de andere Europese landen waar we actief zijn. Je zult daarom ook frequent contact hebben met je buitenlandse collega’s.

Je zet moderne tools op het gebied van CRM en marketing automation in om ervoor te zorgen dat sales hoog gekwalificeerde leads ontvangt. Denk daarbij aan:

  • Het uitvoeren van databaseselecties op basis van uiteenlopende criteria
  • Het plannen, uitvoeren en evalueren van e-mailcampagnes
  • Het beheren van de diverse landingspagina’s
  • Het uitvoeren en optimaliseren van AdWords-campanges
  • Het effectief inzetten van social media
  • Het scoren van leads op basis van hun (digitale) interactie
  • Het nurturen van leads door middel van drip campaigns
  • Het plannen van acties op grond van analyse van statistieken
  • Het verhogen van conversiepercentages.

Uiteindelijk gaat het om het inrichten van closed-loop campagnes die ons in staat stellen de ROI van onze marketingactiviteiten te meten.

Gewenste kwaliteiten en vaardigheden

Marketing bij Stabiplan is communiceren met een technische doelgroep (engineers) over een technisch product (3D-designsoftware voor installatietechniek). Om succesvol te zijn, is het belangrijk dat je onze business (installatietechniek) goed begrijpt, evenals onze producten: ontwerpsoftware voor BIM (Building Information Modeling) en het contentplatform MEPcontent.eu. Door middel van interne trainingen zorgen we ervoor dat je deze kennis je snel eigen maakt.

Voor deze functie is het belangrijk dat je (naast een marketingopleiding op hbo- of wo-niveau en interesse in techniek), een paar jaar relevante ervaring in b2b-marketing hebt (bij voorkeur in IT). Daardoor ken je de wereld van online advertising, leadgeneratie en marketing automation vanuit de praktijk. Je bent bekend met content managementsystemen, SEO en SEA, Google Adwords en Google Analytics. Je combineert analytische en commerciële vaardigheden met een hands-on mentaliteit, nauwkeurigheid en proactiviteit. Je uitstekende beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal maken je de juiste kandidaat voor deze functie.

Reageer op deze vacature

We praten graag met je verder. Over je ambities en je levensverhaal. Stuur je CV en motivatie naar Denise Pet, personeel & organisatie, jobs@stabiplan.nl. Voor meer informatie vooraf kun je contact opnemen met Edwin Schalk (business development director) via (0172) 65 02 65 of via jobs@stabiplan.nl.

Lees de verhalen van je toekomstige collega’s op www.stabiplan.nl/jobs

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!